Този сайт използва бисквитки (cookies). Ако желаете можете да научите повече тук.Приемам
21 април 2018
Категории
  •  Автомобили
  •  Мотоциклети
  •  Лекотоварни
  •  Тежкотоварни
  •  Хоби
  •  Иновации
  •  Ретро
  •  Лица
  •  Премиери и изложения
  •  Тунинг и прототипи
  •  Хора и пътища
FACEBOOK

SUV или CUV - каква е разликата и кое да изберете

В последните години се очерта една ясна тенденция в промяна на предпочитанията на хората, които търсят нов автомобил. И тя е свързана с нарастване на популярността на по-високите автомобили. Не е толкова назад времето, когато да караш "джип", както е станало нарицателно у нас, е било необходимост само за тези, нуждаещи се за превоз извън пътя.

Днес търсенето на този тип машини е в своя апогей и далеч не е свързано с офроуд преживявания. Постепенно се оформиха класове и подкласове, някои от които меко казано не стават за тази работа. И в един момент човек, който не е твърде запознат с терминологията, може да се обърка кое какво е.

Ето защо в следващите редове ще припомним каква е разликата между SUV (sport-utility vehicle) и CUV (crossover-utility vehicle) и ще дадем насока към какво да се ориентирате, в зависимост от нуждите си.

Реално SUV е класа на класическите офроудъри, които през годините донякъде се доближават до "шосето" с малко повече екстри и по-конвенционален вид, но в своето ДНК те са останали гладиатори за пресечени терени. Примерите са много - от Toyota Land Cruiser, през големите американци като Chevrolet Suburban и др. В САЩ дори продължават да приемат класическия SUV като покрит пикап с малко по-дружелюбен интериор от иначе спартанската реалност на работягата.

Обикновето тези машини са конструирани от шаси и "кацнало" на него купе, използват по-големи двигатели (V6, V8) и като цяло съвсем нямат за мисия да носят изключителен комфорт на притежателя си. Напротив - истинският SUV трябва да върши работа, да носи багаж, да дърпа каравана или платформа с лодка, без никакво мрънкане и без проблеми. Добрият разход на гориво не е присъщ на тези машини, което е друга отличителна черта. За да обобщим, днешният SUV е по-скоро "джип", приличащ на автомобил.

В много отношения CUV класът е точна противоположност. Тук говорим за лек автомобил, който е направен да изглежда, а и понякога да се държи като "джип". В общия случай това са машини със същата или подобна базова конструкция, каквато ще откриете в близки по габарити хечбеци на дадената компания. Но притежават част от SUV характеристиките - по-голяма височина на седене, по-лесен достъп, малко по-голям багажник (но обикновено доста по-малък от едно нормало комби). Нещо като илюзия, че караш SUV, но всъщност се намираш във висок хеч. От там идва и името "кросоувър".

Пак, за разлика от SUV, тук разходът на гориво е коз, защото модерните CUV могат да бият дори средноголеми седани. В групата на CUV спадат модели като Nissan Qashqai, Renault Kadjar, Seat Ateca, VW Tiguan, Skoda Yeti и др. Самият клас все повече се сегментира допълнително с вариации с по-малки и по-големи модели, но принципът е един и същ. За разлика от SUV, тук в никакъв случай не е нужно да имате задвижване и на четирите колела, за да имате реална полза от машината си.

И така, какво да изберете, ако сте пред дилема?

SUV

Не Ви сдържа на пътя, искате офроуд приключения и гарантирана висока проходимост. Не Ви пука за разхода, но държите да имате предостатъчно място за багаж, което да може да побере и инструментите Ви, ако извършвате ремонтни дейности или нещо подобно. Считате автомобила за вещ, която просто Ви придвижва от точка А до точка Б, не се впечатлявате от меко и спокойно возене без големи децибели. Имате повече деца, с което изпитвате нужда и от трети ред седалки, които обаче да са наистина адекватни, а да не са уред за изтезание.

CUV

Няма да излизате толкова често от големия град, а още по-рядко ще се оказвате извън асфалтирания път (по собствено желание). Искате просто по-висок автомобил с модерни системи за сигурност, но в същото време да Ви е уютно и приятно. Дори бихте предпочели автомобилът Ви да има поне малка имитация на лукс, въпреки че не е от най-скъпите. Имате едно или две деца. И не държите чак толкова на 4x4 (въпреки че повечето модерни CUV имат такава опция срещу доплащане), защото може да Ви се наложи да го ползвате едва 2-3 пъти годишно.

При всички положения изборът е личен и е въпрос на вкус. В крайна сметка пък може да си купите автомобил и само защото сте мечтали дълго време за точно такъв. Но вглеждайки се в способностите и недостатъците на отделните класове, изборът става по-ясен и лесен.


Препоръчани материали

Няма коментари към тази новина !

 
Още от : Тест

Всички текстове и изображения публикувани в Auto.OFFNews.bg са собственост на "Офф Медия" АД и са под закрила на "Закона за авторското право и сродните им права". Използването и публикуването на част или цялото съдържание на сайта без разрешение на "Офф Медия" АД е забранено.