Този сайт използва бисквитки (cookies). Ако желаете можете да научите повече тук.Приемам
21 ноември 2017
Категории
  •  Автомобили
  •  Мотоциклети
  •  Лекотоварни
  •  Тежкотоварни
  •  Хоби
  •  Иновации
  •  Ретро
  •  Лица
  •  Премиери и изложения
  •  Тунинг и прототипи
  •  Хора и пътища
FACEBOOK

Шест неща, за които да внимавате при покупка на кола с турбо и директно впръскване

В днешно време двигателите с турбо и/или директно впръскване никак не са рядкост, напротив. Все повече производители залагат на тези подобряващи представянето компоненти, които гарантират добра динамика, съчетана с по-нисък разход на гориво. Ако взимате автомобил на старо обаче е хубаво да проверите тези системи, ако са налични. Те могат да създадат немалко ядове, а и поправката им да струва скъпо, така че предварителната проверка ще бъде само от полза.

Ето няколко съвета за това как да подходите, за да сте спокойни, че след големия разход за купуване на автомобила няма да се наложи да бръкнете отново дълбоко в джоба за неприятни ремонти.

1. Ако колата е в гаранция, прегледайте внимателно сервизната книжка. Дори продавачът да Ви казва, че гаранцията на машината все още не е изтекла, тя може да бъде невалидна, ако предишният собственик не е спазвал графика за обслужване на автомобила. Така спокойствието, което бихте имали за новата Ви придобивка, може да се окаже просто мираж.

2. Интересувайте се дали горивната система е била почиствана. При много от моделите с директно впръскване това се налага веднъж годишно, за да се отстранят налепите по клапаните. Каквото и да Ви кажат обаче, пригответе малко средства да извършите тази манипулация, за да сте сигурни, че системата работи добре. И не забравяйте, че лошото гориво не води само до по-голям разход, но влияе много лошо точно на тези чувствителни компоненти на двигателя.

3. Направете компютърен анализ на двигателя. За щастие все повече специалисти в България разполагат със софтуер за анализ на машината, който може да покаже всякакви проблеми, включително такива с турбото и директното впръскване. Не струва скъпо и става много бързо. Ако имате такъв приятел - вземете го с Вас на огледа и с помощта на обикновен лаптоп ще разбрете всичко за желания от Вас автомобил, независимо какво Ви разказва продавачът.

4. Бягайте от тунинги. Всъщност този съвет не се отнася за хората, които търсят точно такъв автомобил и са наясно, че той може да се повреди доста по-бързо и лесно. Ако обаче искате да карате нормално, не е добра идея да се хвърляте на машина, на която е слаган чип или е правен друг софтуерен тунинг. Увеличеното налягане често идва с цената на силно механично износване, най-вече на турбото.

5. Направете тест на компресията. Той ще Ви покаже дали има пробойни в уплътнението на цилиндрите и в турбото. Прави се сравнително бързо и лесно и може да покаже не една и две нередности в работата на двигателя.

6. Накрая един съвет как да познаете отиващо си турбо. Помолете продавачът да не пали автомобила няколко часа преди огледа. Когато отидете, стартирайте двигателя и го оставете да работи, докато достигне работна температура. След това изчакайте още няколко минути и погледнете ауспуха. Ако от там излиза по-гъст, бял дим, то е много вероятно турбото вече да пее последната си песен. Ако все пак искате много точно този автомобил, опитайте да договорите друга цена.


Препоръчани материали

Няма коментари към тази новина !

 
Още от : Тест

Всички текстове и изображения публикувани в Auto.OFFNews.bg са собственост на "Офф Медия" АД и са под закрила на "Закона за авторското право и сродните им права". Използването и публикуването на част или цялото съдържание на сайта без разрешение на "Офф Медия" АД е забранено.