Този сайт използва бисквитки (cookies). Ако желаете можете да научите повече тук.Приемам
20 ноември 2017
Категории
  •  Автомобили
  •  Мотоциклети
  •  Лекотоварни
  •  Тежкотоварни
  •  Хоби
  •  Иновации
  •  Ретро
  •  Лица
  •  Премиери и изложения
  •  Тунинг и прототипи
  •  Хора и пътища
FACEBOOK

Скърцащи спирачки - защо и как да ги оправим

Потегляте рано сутрин за работа. Времето е слънчево и приятно, слушате ободряваща музика и по всичко изглежда, че предстои един прекрасен ден. И тогава стигате до първия светофар, започвате да спирате, а от спирачките ви излиза невъзможен за понасяне звук, убиващ директно мозъчни клетки. Спирачките скърцат, свирят, пеят. Да, спират, но и Ви изкарват от кожата.

Причините за това може да са няколко, но първото, което трябва да кажем е, че не е задължително това да е знак за проблем със системата, освен в един случай. Почти всички спирачни апарати разполагат със специална пластина, която започва да се трие в диска, когато накладките намалеят до минимум и това е ясния сигнал, че е дошло време за смяна. Но звукът от тази пластина не е толкова близък с онзи от досадното, еднотонно скърцане.

Откъде тогава идва то? Причините може да са няколко. Например, ако през нощта е имало повече влага, която е започнала процес на фина корозия на дисковете, които почти сигурно са стоманени. Обикновено този тип скърцане трае кратко, докато накладките не захапят диска няколко пъти и го изтръскат от тънкия слой ръжда.

Причината обаче може и да е друга - в самите накладки. Едно време повечето от тях са се произвеждали от азбест, който за щастие беше забранен, след като се разбра, че причинява рак на белите дробове у строителни работници. Съвременните накладки са предимно от метал, керамика или кевлар, като трите вида имат различни характеристики. А първите два материала имат склонноста да издават такива звуци при триене и това не означава повреда, защото те си вършата основната работа - да спират. А неприятният звук е цената, която трябва да платите за това "удоволствие".

Може би сте забелязали, че скърцането при спиране обикновено става при леко натиснат педал на спирачката и вече съвсем ниска скорост. Причината е, че цялата тази система - дискове, спирачен апарат и накладки може да вибрира и при определена честота на трептене да се достигне до резонанс, който вие чувате като скърцане. Това може да опитате да оправите по няколко начина.

Може да опитате да сложите подложка от тефлон между цилиндъра на спирачния апарат и гърба на накладките или да намажете там, но само там, с лубрикант с висока издръжливост. Молим Ви, не слагайте нищо на контактната повърхност на накладките с диска, нито на самия диск. Всеки препарат или физически обект, който намалява триенето между двете, реално ви лишава от възможност да спирате. Така че, ако някой Ви посъветва да "смажете" накладките или дисковете с грес или нещо подобно, не му се връзвайте. И не се качвайте в колата му.

Може обаче да замените накладките, преди още да са се изхабили, ако звукът е толкова непоносим. Можете да опитате с различен материал, който ще промени коефициента на триене. Ако сте били с метални накладки, опитайте с керамични. Това може да реши проблема Ви. Или просто изчакайте да дойде време за следващата смяна и го направете тогава.

С две думи - не трябва да се притеснявате излишно при всеки звук, който излиза от спирачките Ви. В повечето случаи това е досадно, но не е неотстраним проблем, а и не е свързан със способността им да спират. Но следете внимателно и не пропускайте да смените накладките и, ако се наложи, дисковете, когато им дойде времето.


Няма коментари към тази новина !

 
Още от : Тест

Всички текстове и изображения публикувани в Auto.OFFNews.bg са собственост на "Офф Медия" АД и са под закрила на "Закона за авторското право и сродните им права". Използването и публикуването на част или цялото съдържание на сайта без разрешение на "Офф Медия" АД е забранено.