Този сайт използва бисквитки (cookies). Ако желаете можете да научите повече тук.Приемам
16 декември 2017
Категории
  •  Автомобили
  •  Мотоциклети
  •  Лекотоварни
  •  Тежкотоварни
  •  Хоби
  •  Иновации
  •  Ретро
  •  Лица
  •  Премиери и изложения
  •  Тунинг и прототипи
  •  Хора и пътища
FACEBOOK

Токов удар: тест Mitsubishi Outlander PHEV 2016

Mitsubishi Outlander PHEV бе пуснат за пръв път на пазара в Япония през януари 2013 г. като първия в света plug-in хибрид 4WD SUV. Понастоящем се предлага за износ в 48 страни, включително в Европа и е един от най-добре продаващите се в света хибриди с възможност за зареждане от електропреносната мрежа, като още миналата година надхвърли 70 000 реализации.

Миналата есен, японците представиха фейслифт версия на модела, и ако трябва да сме честни – най-накрая! В сравнение с второ поколение на кросоувъра, когато генерация номер 3 излезе на пазара, ни се стори крачка назад откъм дизайн, което за щастие вече можем да забравим, благодарение на новата предница “Dynamic shield”, част от новата дизайн стратегия за визуална идентичност. Така, предницата на модела изглежда много по-добре, с изцяло обновената решетка, броня и нови LED светлини. Сред останалите отличителни детайли по екстериора, впечатление правят светодиодните дневни светлини, както и LED стоповете отзад. Двуцветни 18-инчови джанти също успяват да завършат визията на всъдехода.

Интериорът също е подобрен, спрямо този на предшественика, като салонът изглежда доста рафиниран и ергономичен, а японците заявяват, че използваните материали са с по-високо качество. Като цяло е наблегнато на обезшумяването на купето, седалките са доста комфортни, инструменталният панел и централната конзола са добре подредени, пространство има и на задния ред седалки. В случая на PHEV-версията, трети ред седалки не се предлагат, заради разположението на хибридната система, което не оставя място в задната част.

Отличителните черти от конвенционалния Outlander могат да се открият в скоростния лост на хибридната трансмисия, както и в изображенията от тъчскрийн монитора, даващи разнообразна информация за работата на хибридната система. Пространството не е пострадало от хибридната компановка, тъй като батериите са разположени в пода.

Стигаме до най-важната част на Mitsubishi Outlander PHEV, а именно хибридната технология, която прави всъдехода специален. Компановката включва двулитров бензинов двигател с мощност 121 к.с. и 190 Нм, както и два електромотора – на предния и задния мост, всеки с 82 к.с. и 195 Нм, захранвани от пакет литиево-йонни батерии с капацитет 12 кВч и напрежение 300 V.

Хибридната система има три режима на работа – електромобил, последователен и паралелен хибриден. В първия случай, Outlander се задвижва от електромоторите на предния и задния мост, които пък се захранват от батерията. В този режим, пробегът е до 50 км, а максималната скорост до 120 км/ч. В последователния хибриден режим, всъдеходът отново се задвижва от електромоторите, а двигателят с вътрешно горене захранва батериите като генератор. И в двата режима, налице си е пълноценно електрическо 4х4 задвижване. В паралелния хибриден режим, ДВГ задвижва предния мост, а задният електромотор го подпомага, когато е нужно. Този режим се активира автоматично при скорост над 120 км/ч, а при възможност, системата автоматично преминава в последователен или електрически режим. Генерираният от конвенционалния двигател излишен въртящ момент пък, се използва за задвижване на генератора и зареждане на батерията.

В допълнение, системата има и режим за зареждане на батерията, който се активира от водача, при който ДВГ работи така, че да зарежда възможно най-ефективно батерията. Разбира се, класическото хибридно зареждане чрез енергията на спирачките и инерцията също е налице.

Самата батерия може да се зареди за около 5 часа в домашната ел. мрежа или за 2 часа по-малко при наличието на Mode 3 кабел. На специализирана колонка за бързо зареждане, до 80% от заряда може да бъде добит за около половин час.

Освен като хибрид, интересно е да разглеждаме Outlander PHEV и като кросоувър с електрическо 4WD задвижване, доставяно от двата електромотора или с комбинацията двг + заден ел. двигател. Интересното е, че като база за 4х4 системата е заимствана S-AWC («Super All Wheel Control»), от Lancer Evolution, като тя дава по-голяма стабилност и прецизно управление на автомобила с активирана от ABS функция “Активен контрол на завъртането около вертикалната ос”. В случая, обаче, основните разлики са, че при хибрида нямаме скоростна кутия, а безстепенен вариатор, като е добавен и режим 4WD Lock, който заключва разпределението на тягата между предните и задните колела 50:50. Цялата работа на пълноприводното задвижване се контролира от електронното управление на автомобила, като реакцията е мигновена.

Въпреки че Mitsubishi Outlander далеч не е автомобил за сериозни заигравки извън пътя, електрическото 4х4 показа добро сцепление при хлъзгав черен път. Клирънсът от 190 мм върши работа при неравен терен, а пакетът батерии в пода сваля центъра на тежестта, което пък подобрява стабилността на пътя и извън него.

Но определено, Mitsubishi Outlander е много по-подходящ избор за движение по асфалт, а не извън него, но в контраст на това, че е сравнително просторен семеен SUV, ценностите му се изявяват най-вече при шофиране в градска среда, а не на дълъг път (въпреки комплексната автономия от около 800 км). Все пак в града, особено ако ежедневния ви маршрут е в рамките на 35 – 45 км, движението на електричество е най-ефективно, което носи големи ползи – както екологични, така и икономически.

Иначе, можете да бъдете сигурно в PHEV, тъй като той е с доста високо ниво на безопасност (5 звезди от Euro NCAP), като предлага и редица системи за безопасност и асистиране на водача, като адаптивен круиз контрол, предупреждение за пешеходци, отколоняване от пътната лента и т.н. Въобще, един прекрасен съвременен кросоувър, но и на висока цена – една идея под 100 хиляди лева. Или с почти 25 000 лв. над най-скъпия конвенционален Outlander. Но пък инвестициите в бъдещето не са малки, нали?


Препоръчани материали
+ 0
- 0
Като за цез пари не е никак зле
 
Още от : Тест

Всички текстове и изображения публикувани в Auto.OFFNews.bg са собственост на "Офф Медия" АД и са под закрила на "Закона за авторското право и сродните им права". Използването и публикуването на част или цялото съдържание на сайта без разрешение на "Офф Медия" АД е забранено.