Този сайт използва бисквитки (cookies). Ако желаете можете да научите повече тук.Приемам
19 октомври 2017
Категории
  •  Автомобили
  •  Мотоциклети
  •  Лекотоварни
  •  Тежкотоварни
  •  Хоби
  •  Иновации
  •  Ретро
  •  Лица
  •  Премиери и изложения
  •  Тунинг и прототипи
  •  Хора и пътища
FACEBOOK

Удар в десетката? Тестваме 10-то поколение Honda Civic

Honda Civic винаги е бил успешен и атрактивен модел, като за японците е основен за пазарите, наред с кросоувъра CR-V. Сега, на сцената е десетото поколение на модела, като от японската компания разчитат да бъде дори по-силен на пазара от предшествениците си. За целта, са вложени много усилия и от Honda твърдят, че това е най-мащабно разработвания модел, който компанията е правила някога. И резултатът определено изобилства от нововъведения.

Започваме с дизайна - определено много агресивен и приятен за окото с хищните си и ръбати форми, подчертаните колесни арки и цялостния си подчертано спортен силует. Десетото поколение е по-широко, по-дълго и по-ниско от всеки един от предшествениците си. Резервоарът за гориво е преместен, благодарение на което подът е по-нисък, отколкото при досегашния модел. Центърът на тежестта е понижен с 10 мм, а най-ниската точка на страничните хълбоци е изтеглена с 35 мм по-надолу, така че усещането за Civic да става още по-спортно. Десетото поколение е по-леко с 16 кг спрямо предишното, но за сметка на това е с 52% по-устойчиво към усукване. В резултат на всички подобрения цялостната здравина на каросерията е пораснала с 65% спрямо предишното поколение.

С новия модел дебютират и два изцяло нови бензинови двигателя, и двата с турбокомпресори, които имахме възможността да тестваме. По-малкият е трицилиндров, еднолитров, постигащ максимална мощност от 129 к.с. при 5500 об/мин. Когато е с 6-степенна механична скоростна кутия, моторът постига пиков въртящ момент от 200 Нм, а в нашия случай, с безстепенната автоматична CVT трансмисия, нютонметрите са с 20 по-малко. Като цяло, двигателят изглежда достатъчен за хечбека, като предлага стабилност и прилично ускорение. Похвална е и работата на CVT-то, която вече се доближава до тази на "истинските" автоматици, без резки пикове и падове и съпровождащия ги истеричен шум на двигателя.

Но с този си брутално спортен дизайн, Honda Civic трябва да е мощна кола и върховия за гамата нов 1,5-литров 4-цилиндров турбомотор трябва да е жизненият минимум за модела със своите 182 к.с. А той е максималният за момента, поне до появата на Type R версията... Tа, с по-големият мотор може наистина да усетите спортната натура на Civic, като агрегатът е определено пъргав, разполага с предоволно количество мощност, а безстепенната трансмисия е добре сработена с него и може да "полудувате" по някой бърз път.

Що се отнася до салона, Civic хечбек винаги е бил сред отличниците по отношение на вътрешното пространство и мястото за багаж. А сега добавя още, благодарение на увеличената с 30 мм колесна база. Подобрена е и видимостта, като А-колоната е стеснена с 9 мм и така се получава добър ъгъл на зрителното поле. Предните облегалки са пораснали с 10 мм, а разстоянието между предните седалки се е увеличило с 30 мм. Пасажерите от втория ред се радват 20 мм повече пространство за раменете и 95 мм повече разстояние за краката. Обемът на багажника е приличните 478 литра, а задните седалки са сгъваеми и делими в отношение 60:40, което дава допълнителни възможности за превоз на товари с нестандартен размер.

Централната конзола е решена в черен лак и е проектирана под мотото „технологичен център“. Долната секция пред скоростния лост е конфигурирана като място с две отделни нива за съхранение на вещи, а при по-високите версии на оборудване първата секция на тази ниша е с вградено зарядно за смартфони. В горната част на централната конзола е разположен 7-инчовият цветен тактилен дисплей на системата Honda Connect.

Последната вече е част от стандартното обзавеждане на всички нива на оборудване с изключение на S и Comfort. Новото поколение на инфотейнмънт системата е съвместимо както с Apple, така и с Android устройства, като Honda Connect може да бъде поръчана и с навигация Garmin. Опциите за аудио конфигурацията в автомобила варират от 160-ватова с четири говорителя, 180-ватова с осем до 465-ватова с 11.

Стандартно всички версии са оборудвани със системата за пасивна и активна безопасност Honda Sensing, ползваща информацията от камери, радари и сензори, за да алармира шофьора, или да коригира неговите грешка с помощта на различни асистенти за сигурност. Тя включва редица подсистеми като такава за предотвратяването на сблъсък (Collision Mitigation Braking System), сигнализация за напускане на лентата без да е подаден мигач (Lane Departure Warning), сигнализация за напускане на пътя, асистент за позициониране в средата на лентата (Lane Keeping Assist System), адаптивен круиз контрол, система за разпознаване на пътни знаци, интелигентен асистент за скорост, интелигентен адаптивен круиз контрол (реагира не само спрямо автомобила пред вашия, но и при наличието на такива в съседните ленти) и др.

Десетото поколение на Civic се произвежда в завода на Honda в Суиндън, Великобритания, като оттам моделът ще бъде доставян за всички пазари, включително и родната за марката Япония. Цената на хечбека у нас започва от 38 990 лв. и достига до 63 990 лв.


Препоръчани материали
samael
Рейтинг : 20691
20.07 2017 в 10:37 1
+ 6
- 3
... и сега феновете на немските танкове са в потрес. Как може една 2-3 пъти по-евтина кола да изглежда по-добре от дялоното от Ханс с тесла BMW, Mercedes или Audi.
 
Още от : Тест

Всички текстове и изображения публикувани в Auto.OFFNews.bg са собственост на "Офф Медия" АД и са под закрила на "Закона за авторското право и сродните им права". Използването и публикуването на част или цялото съдържание на сайта без разрешение на "Офф Медия" АД е забранено.