Този сайт използва бисквитки (cookies). Ако желаете можете да научите повече тук.Приемам
15 декември 2017
Категории
  •  Автомобили
  •  Мотоциклети
  •  Лекотоварни
  •  Тежкотоварни
  •  Хоби
  •  Иновации
  •  Ретро
  •  Лица
  •  Премиери и изложения
  •  Тунинг и прототипи
  •  Хора и пътища
FACEBOOK

Завръщането на Рейнджъра: тест-представяне Ford Ranger 2016

Третото поколение на Ford Ranger вдигна летвата значително, когато бе представянето му преди 5 години и напълно заслужено грабна титлата „Пикап на годината” след лансирането си. Представляваше товарен автомобил с комфорт и пътно поведение почти като в лека кола, над 3-тона теглителна сила и около 1200 кг товароносимост. Оттогава летвата повдигнаха и конкурентите му, но сега е ред на фейслифт на работягата, донесъл още множество обновления. А срещу него имаме няколко чисто нови конкурента, като последните поколения на Toyota Hilux, Nissan Navara и Mitsubishi L200. Дали ще се справи с новите стандарти само благодарение на фейслифт, който го поставя на равна нога единствено с Volkswagen Amarok? 

На външен вид пикапът трябваше да изглежда по-грубоват и по-солиден. Това бе основната задача на главния дизайнер Крейг Метрос. Смятам, че доста добре е успял да изпълни заданието с формата на фаровете, монтирането на новата решетка (която много прилича на тази от F150) и дизайна на бронята и интегрирането на халогените в нея. В интериора също има грандиозни промени. Претъпканото табло e заменено с много по-конвенционална централна конзола с нов 8-инчов тъч-екран, свързан със системата Sync 2 на Ford, предлагаща гласови команди, смарфтон-адаптивност и др.

Други новости на модела са система за следене на движението в лентата, която сигнализира ако напуснете пътното платно без мигач, както и асистентът за движение в лента, който се намесва, въртейки волана, ако не сте предприели действие след звуковото известие. Опционалните адаптивен автопилот, преден и заден паркинг сензори и по-добра камера за заден ход, добавят екстри, познати от сегмента на леките автомобили.

Пътното поведение е подобаващо, като за автомобил с много широк обхват на приложение. Най-много впечатление прави фактът, че задният мост артикулира изключително много и е наистина трудно да останете на три колелета. Заради дългоходовото и сравнително меко окачване поведението при завой е доста... наклонено. Особено ако сте по-ентусиазирани. И в крайна сметка балансът между поведение извън и на пътя е добро.

Моделът, предлагащ се в три версии на кабината (както винаги), разполага с два дизелови двигателя - 2.2 и 3.2-литрови дизели. Първият е с два варианта на мощността – 130 и 160 к.с., а вторият (3,2 TDCi с 200 к.с.) е за тези, които искат още повече мощност. Модификацията Wildtrack ще се предлага само с по-големия 5-цилиндров турбо-дизел. По избор, може да закупите най-мощния вариант с 6-степенен автоматик или с механична кутия със също толкова предавки (каквато бе в нашия случай).

С по-мощния агрегат, ускорението до 100 км/ч от място става за малко над 10 секунди. Да, не е най-големият спортист в класа си, но пък ако наистина ви трябва повече пъргавина за да подместите 2.2-тонната машина (празна), това е правилният избор с неговите 470 Nm въртящ момент. След много кратко замисляне и излизане от прословутата турбо дупка, всички тези Нютони могат да се предадат към задните или към четирите колела чрез електронно контролираната 4х4 система. Режимите й 2H, 4H и 4L се оказаха достатъчно способни за баирите, пред които поставихме Ranger. Изключително бавните първа и втора предавки на 4L в комбинация с асистента за спускане на наклон пък правят слизанията по баирите детска игра. А солидният 232-милиметров клирънс поззволява газене в до 80 см вода, както и ъгъл на заход и спускане от 28 градуса.

В крайна сметка промените, настъпили с фейслифта, не са кой знае колко, но няма излишни такива. Както знаете моделът от 2011 г. бе първият, който обещаваше теглене на 3.5-тонни товари, а товарният отсек бе най-големият в сегмента двойна кабина (с размери 1549 х 1560 мм). В последствие близки до тези данни бяха достигнати от конкурентите, но пък Ranger си остана първият.

И все пак фейслифтът на Ford Ranger го откроява с по-мощен външен вид, по-добра ефективност на двигателите и повече комфорт и практичност, но има компоненти, които ще се усещат стари след една-две години. Да, не е най-рафинираният пикап, но не се сещам да има такива в сегмента. Не се сещам да има пикапи, които не пренасят част от двигателния шум в купето или пък да не се накланят при завои. Е, добре де, Nissan Navara предлага по-добро усещане на асфалта заради новото си задно окачване и все така добра товароносимост, но това е по-скоро икзлючение и считам, че „рейнджъра” отново ще заеме полагащото му се място сред лидерите в пикап сегмента.

Цената на новия Ford Ranger с 4х4 задвижване започва от 51 100 лв. (единична кабина 2,2 дизел) и достига до 82 300 лв. за луксозния Wildtrack двойна кабина с 3,2-литров мотор.


Препоръчани материали
+ 0
- 0
Грозников.
 
Още от : Тест

Всички текстове и изображения публикувани в Auto.OFFNews.bg са собственост на "Офф Медия" АД и са под закрила на "Закона за авторското право и сродните им права". Използването и публикуването на част или цялото съдържание на сайта без разрешение на "Офф Медия" АД е забранено.