Пет препоръки как да не унищожите двойния си съединител
Само допреди няколко години двойният съединител беше спортен лукс, присъщ на състезателни, а не на конвенционални автомобили. И, както винаги се случва, технологиите бързо навлизат в бита и днес все повече производители предлагат на клиентите си сложни, но изпипани и тествани в тежки условия системи.
Точно такъв е случаят и с двойния съединител, за който вероятно често сте чували пренебрежителната фраза - "Е какво толкова, автоматик като автоматик!". Да, ама не! Подобно подценяване може да Ви коства доста главоболия, защото на пръв поглед сходната като функционалност система на двойния съединител е всъщност съвсем различна от работата на стандартния автоматик.
Ако сте с двоен съединител, например, то трябва да забравите "пълзенето" в задръстването - навик, присъщ на любителите на автоматика, който с просто отпускане на спирачката се придвижват бавно и без забавяне в натоварените часове. Тук обаче това може да доведе до много скоростно износване на техниката, която в специално този случай трябва да се манипулира по-скоро като ръчна скоростна кутия, а именно с изчакване на отваряне на малко по-голяма дистанция между Вас и предния автомобил, преди да потеглите.
Защо няма нужда да превключвате на неутрална степен на светофара, какви са спецификите при ръчно сменяне на предавките и още много хитрини можете да видите във видеото: