Renault Trezor е електрическият GT на бъдещето (галерия и видео)
Електрическият концепт Renault Trezor, който дебютира на автосалона в Париж, ни показва насоките за новия дизайнерски език на французите и е представен като гранд турера на бъдещето. Можем да твърдим, че прототипът е идеен наследник на представения преди години DeZir и също като него демонстрира насоки на марката, а не е предвестник на сериен модел.
Renault Trezor представлява прекрасен двуместен GT модел, с ниско и разтеглено купе, изработено от карбон, с червено остъкление за по-атрактивен контраст. Дългият 4,7 метра концепт е с изключително издължен капак и мускулести колесни арки, под които са побрани 21-цолови предни и 22-цолови задни колела.
Освен, че е красиво, купето е и с уникална аеродинамика с коефициент на съпротивление от едва 0,22, а машината е почти изцяло изработена от въглеродни нишки, за да поддържа относително ниско тегло от 1600 кг. Тази цифра далеч не е лоша, предвид масивния пакет батерии и електромотора на модела.
С отварянето на покрива, който е като похлупак и замества също вратите, се влиза във футуристична кабина, представяща доволно място за двама пасажери, предвид колесната база от 2700 мм. Акцент в интериора е масивен OLED извит дисплей, използващ усилено стъкло Corning Gorilla, за защита от надраскване. Без особена изненада, Renault Trezor разполага с технология за автономно управление и когато последната бъде активирана, воланът променя изгледа си и предоставя на водача панорамна гледка към инструменталното табло.
Що се отнася до задвижването, Renault Trezor използва технология, директно заета от отбора на французите във Formula E. В случая на концептуалния спортист, електросистемата доставя мощност от 350 к.с. и 380 Нм към задните колела. Това позволява на прототипа да ускори от 0 до 100 км/ч за по-малко от 4 секунди. Макар да не са дадени данни за пробега с едно зареждане, той би трябвало да е солиден - купето разполага с две батерии, всяка от които разполага със своя охлаждаща система. Работата на предната се оптимизира от въздухоотвора с променлива геометрия в предния капак, а Trezor разчита също и на система за възстановяване на енергията по време на спиране, разработена на база технологията Rechargeable Energy Storage System (RESS) за болидите във Formula E.