29 март 2024
Категории
  •  Автомобили
  •  Мотоциклети
  •  Лекотоварни
  •  Тежкотоварни
  •  Хоби
  •  Иновации
  •  Ретро
  •  Лица
  •  Премиери и изложения
  •  Тунинг и прототипи
  •  Хора и пътища

Тестове доказват нарушаване на правилата за етикетиране на автомобилни гуми

Европейските производители алармират за нарушенията и призовават за ефективен контрол

Германският производител на гуми и доставчик на технологии за автомобилната индустрия Continental призова за подобрение на “неадекватните” регулации на пазара на гуми в Европа. Според компанията, последният тест на зимни гуми на германския автомобилен клуб ADAC и потребителската агенция на Германия Stiftung Warentest отново ясно доказва липсата на ефективен контрол върху спазването на регулаторните изисквания и нарушение на правилата на Европейската комисия и страните членки за етикиране на автомобилни гуми.

При тестовете за сцепление на мокро на по-малки гуми в размер 165/70 R 14, най-добрата гума в теста ContiWinterContact TS 850, която има етикет С според етикирането на ЕС, постигна спирачен път при спиране от 80 км/ч до спряно състояние от 36.3 метра. В същото време, най-лошо представилата се гума, която е внос от азиатски производител също е обозначена с С, въпреки че имаше нужда от 49.6 метра за спиране от 80 км/ч.

Според г-н Кристиян Кьотц, директор гуми за леки и лекотоварни автомобили за ЕМЕА в Continental и президент на Европейската асоциация на производителите на гуми отбелязва, че този екстремен пример, с разлика от над 13 метра в спирачния път за гуми поставени в една категория, не е първия подобен случай в индустрията и води до сериозни вреди за европейските производители. И от името на индустрията г-н Кьотц призовава: “Крайно време е тези огромни нарушения на правилата да носят съответните наказания за нарушителя, защото европейската индустрия е поставена в значително по-неблагоприятно положение в сравнение с производителите, които не спазват правилата.

Continental отново изисква, вместо непрекъснато да бъдат създавани нови регулации, Европейската комисия и страните членки да въведат ефективни пазарни надзорни системи. Според г-н Кьотц, мерките и регулациите в други страни и региони са подкрепени от надзор и значителни глоби, които принуждават всички производители да спазват правилата.


Няма коментари към тази новина !

 
Още от : Новини
Всички текстове и изображения публикувани в Auto.OFFNews.bg са собственост на "Офф Медия" АД и са под закрила на "Закона за авторското право и сродните им права". Използването и публикуването на част или цялото съдържание на сайта без разрешение на "Офф Медия" АД е забранено.