
"Къде са четирите ринга"? Това бе основният въпрос при представянето на новия концепт Е на Audi в Шанхай, Китай. Но това няма да е Audi. Ще е AUDI! Сигурно все още се чудите за какво точно става въпрос, ни също... В крайна сметка иде реч за това, че луксозният бранд от империята на Volkswagen Group се обединява с конгломерата SAIC, за да стартира нова автомобилна марка за китайския пазар.
От всички възможни идеи и имена, с които е работил маркетинговия екип на компанията, те са решили да изберат AUDI, с главни букви. За да се избегне конфузният момент (може би е малко късно за това), автомобилите от новата китайска марка няма да носят знаменитото лого с четирите ринга. Вместо това, логото на новия бранд ще бъде името AUDI, изписано с главни букви.
Новите модели на AUDI ще съжителстват мирно с регулярните модели на германската марка Audi, които пък ще носят разпознаваемото си лого, датиращо от ерата на Auto Union. Първият модел на новият китайски джоинт-венчър бе представен под формата на концепцията AUDI E, която би трябвало да стане родоначалник на три отделни автомобила.
С A8L Horch, лансиран в Китай преди три години, от Audi изглеждаха запалени по идеята да избършат праха от стари имена на марки. Може би това би било по-логично, вместо просто да наричат новата компания AUDI? Auto Union, NSU, DKW и Wanderer също са имена с историческа стойност. Разбира се, Audi и SAIC можеха да изберат ново име. Но може би това би имало твърде много смисъл. От друга страна, изглежда, че всяка седмица в Китай се ражда нова под-марка, така че изборът на напълно ново име не би имал същото въздействие.
И докато регулярната компания Audi няма да изостави двигателите с вътрешно горене поне до края на десетилетието, то "адашът" с главни букви ще бъде фокусиран единствено върху електромобилите. Ако оставим настрана задвижването, липсата на емблематичното лого изглежда странно и вместо това ще ви отнеме време да свикнете с AUDI. Струва си да се отбележи, че тези нови автомобили ще се продават само в Китай. Първата вълна от продукти ще бъде от средни до пълноразмерни модели.
Отвъд съмнителния сценарий на AUDI, тези автомобили ще изглеждат различно от глобалните модели, като имат дизайн, „съобразен с китайските клиенти“. Тази концепция със сигурност не напомня на типично електрическо Audi – толкова много, че честно казано не бихме могли да идентифицираме марката, ако не бяха четирите големи букви. Дуото Audi-SAIC стига дотам, че казва, че тези автомобили ще имат „революционен дизайн“.
В случая с концепцията AUDI E, тя е обозначена като Sportback. Но за нас изглежда повече като голямо комби. И е видно, че новото лого с главни букви ще присъства навсякъде - отпред, отзад, на капаците на огледалата и на волана.
Концепцията AUDI E, представена в Шанхай, използва два електромотора за комбинирана мощност от 764 конски сили. Обещаният пробег е до 700 км по китайския цикъл WLTP, а ускорението от 0 до 100 км/ч ще става за 3,6 секунди. За това ща се грижи батерия с капацитет 100 kWh, която ще е с 800-волтова архитектура и ще позволява бързо зареждане. Така, над половината от заявения пробег ще се осигурява от едва 10 минути престой на бърза зарядна станция.
Коментари
Моля, регистрирайте се от TУК!
Ако вече имате регистрация, натиснете ТУК!
Няма коментари към тази новина !
Последни коментари