
Подобно на четирицилиндровия AMG C63, Mercedes имаше големи надежди за електрическия G-Class. Компанията наивно вярваше, че клиентите безпроблемно ще преминат към електрическата версия, предполагайки, че силата на марката Geländewagen ще компенсира недостатъците на електрификацията. Но нов доклад очертава мрачна картина за това как пазарът е реагирал на G580 с EQ Technology, пишат от изданието Motor1.
Според германския бизнес всекидневник Handelsblatt, ръководители в Mercedes откровено са признали, че електрическият G-Class е "търговски провал". Един от тях, пожелал анонимност, заявqwa: „Колата просто стои в шоурумите – пълен провал е.“ Друг мениджър, цитиран от авторитетното издание, добавя: „Това е нишов модел – обемът на продажбите е много нисък.“
Handelsblatt разглежда данните и установява, че до края на април са били продадени само 1450 броя, почти година след пускането на модела. За сравнение, стандартният G-Class с бензинови и дизелови двигатели е постигнал около 9700 продажби, което го прави почти седем пъти по-популярен от електрическия си еквивалент.
Въпреки разочароващите резултати, говорител на Mercedes твърди, че луксозната марка е „в съответствие с целите ни за продажби“, но отказва да предостави подробности. Друг изпълнителен директор е по-откровен и казва: „Хората искат истински G-Class – със шест или осем цилиндъра.“
Защо обаче електрическият G-Class се продава толкова трудно? Причините са няколко. На първо място, той е значително по-скъп от шестцилиндровите бензинови и дизелови версии. Моделът има максимален товароносимост само 415 кг и няма опция за теглич в Европа, което го прави много по-малко практичен от модела с вътрешно горене. Последният има десетилетия репутация на непобедим всъдеход.
Освен това електрическата версия тежи цели 3085 килограма. Автономията също е слабост – макар и очаквана – предвид голямото собствено тегло. G580 с EQ Technology е с пробег 473 км по WLTP, но сертифицираният от американската EPA пробег е значително по-нисък – само 385 км (239 мили).
Handelsblatt също съобщава, че слабото търсене кара Mercedes да преосмисли плановете си за така наречения „Little G“. Макар че все още се очаква по-късно през това десетилетие, вероятно няма да бъде само електрически, както първоначално е планирано. Слухове сочат, че по-малкият G може да се предлага с двигатели с вътрешно горене, за да се разшири пазарният му обхват. Според един мениджър в компанията, вариант с ДВГ в момента се „изследва“, а инженер отбелязва, че допълнителните разходи за разработка биха били „управляеми“.
Изглежда, че Little G все още е в плановете за пускане през 2027 г. като електрически модел, но е все по-вероятно да се появи и бензинов вариант, може би с някаква форма на хибридизация.
От Motor1 са се свързали с Mercedes за коментар, и ето какво е казал Маркус Наст, мениджър глобална комуникация за компактни, средни и G-клас модели: „G-Class продължава да бъде доказано популярен. През четвъртото тримесечие на 2024 г. постигнахме най-силния тримесечен резултат в историята на модела, а през първото тримесечие на 2025 г. продажбите се увеличиха с +18% спрямо миналата година. Mercedes-Benz е подготвена за всички пазарни сценарии. През 2030-те години можем гъвкаво да предлагаме както изцяло електрически, така и електрифицирани двигатели с вътрешно горене. Нашите клиенти решават какво им подхожда най-добре. Това важи и за G-Class.“
Коментари
Моля, регистрирайте се от TУК!
Ако вече имате регистрация, натиснете ТУК!
Няма коментари към тази новина !
Последни коментари