
Сегментът на SUV автомобилите продължава да бележи огромен ръст година след година в Европа. От началото на 2017 продажбите на този тип автомобили са се увеличили с 19.7%, а според статистиката всеки трети европеец, поръчал нов автомобил от началото на годината, се е спрял именно на високите семейни автомобили. До момента са продадени 2.4 милиона броя на Стария континент само в първите шест месеца.
В сравнение с SUV, повечето други сегменти отстъпват и бележат спад. Втория най-продаван вид автомобили са супермалките машини с 1.8 милиона броя. Това обаче е огромен спад с 21.5% в сравнение със същия период през 2016 година.
Третото място е отредено на добрите, стари хечбеци с 1.6 милиона продажби, но доста по-добро запазване на позициите със спад от едва 1.3%. Доста са го загазили и тези, които произвеждат семейни ванове. Класът се срива с 14.8% с продадени по-малко от 700 000 броя и дял от около 8% на пазара.
Дори по-малко от 8% пък са семейните седани. С други думи - хората предпочитат висок автомобил с много пространство и приличен багажник, отколкото също просторния, но доста по-нисък седан.
Спортните автомобили също не правят изключение и бележат спад от 4.7% със само 67 000 продажби. Най-забавното обаче е, че освен SUV, единственият сегмент, бележещ ръст, е на луксозните возила. Продажбите са с 4.2% повече, отколкото за същия период през 2016 година, като тук става въпрос за автомобили, които могат да струват дори 250 000 евро. Криза, ли?
Коментари
Моля, регистрирайте се от TУК!
Ако вече имате регистрация, натиснете ТУК!
1
09.09 2023 в 05:30
Последни коментари