Германия отхвърля идеята на ЕС за забрана на бензиновите коли под наем

Съюзът иска да задължи рентакар компаниите да купуват само електромобили от 2030 г., но критиките се засилват

Авто OFFNEWS Последна промяна на 23 юли 2025 в 12:30 4968 0

Електромобил под наем

Кредит SIXT

Електромобил под наем

Европейският съюз продължава да следва целта си да забрани продажбата на нови бензинови и дизелови автомобили от 2035 г. Междувременно обмисля нова мярка за ускоряване на края на двигателите с вътрешно горене, като изисква от фирмите за коли под наем, опериращи в ЕС, да купуват само електрически превозни средства от 2030 г. Предложението все още не е финализирано, но – както може да се очаква – критиките вече се трупат. Най-гласовитият противник досега е германският канцлер Фридрих Мерц.

Според Automotive News Europe, Мерц заявява, че предложението „напълно не разбира същността на настоящите общи нужди, които имаме в Европа. Не трябва да допускаме те да бъдат съсипани в полза на технологии, които може да не са достатъчно готови за пазара до посочената дата, за да разчитаме изцяло на една-единствена технология.“

Немското издание Bild първо съобщи за новия спорен план на ЕС за ускоряване на преминаването към електромобили. Според германския вестник, регулацията може да бъде представена до края на това лято, преди да бъде изпратена за одобрение в Европейския парламент. Междувременно предложената забрана на коли под наем с двигатели с вътрешно горене се обсъжда с автомобилните производители като част от „оценка на въздействието“, според говорител на Европейската комисия.

Макар решението все още да не е окончателно, то ясно подчертава ангажимента на ЕС да премахне бензиновите и дизеловите автомобили възможно най-скоро. Ако бъде прието, мярката ще нанесе сериозен удар на компаниите за коли под наем. Bild цитира брюкселски политик, който предупреждава, че забраната може да засегне до 60% от пазара на нови автомобили.

Членът на борда на Sixt – Нико Габриел – също очертава мрачна перспектива: „Почиващите почти няма да използват коли под наем.“ Предложеният срок няма да засегне само компаниите за коли под наем, но и големите корпорации, което кара Габриел да прогнозира, че „потребителите на практика повече няма да могат да лизинговат превозни средства.“

Ако забраната от 2030 г. бъде въведена, какво следва? Възможно е фирмите за наем на автомобили и корпорациите да започнат масово да изкупуват бензинови коли преди крайния срок, за да удължат живота на автопарковете си. Но това би било само временно решение, ако общата забрана на ЕС за продажба на нови автомобили с вътрешно горене от 2035 г. остане в сила.

За градско шофиране, туристите може и да не възразят да използват електромобил. Но при по-дълги пътувания намирането на зарядна станция в селските райони може да се окаже предизвикателство. Освен това има проблем с ограничаването на избора на потребителите и с по-високата цена на наемане на електромобил в сравнение с еквивалентен бензинов модел.

Ако предложението бъде прието, въздействието върху туризма ще бъде моментално, а ударът върху автомобилната индустрия – значителен. Без стабилното търсене от компаниите за коли под наем, производителите на автомобили може да бъдат принудени да прекратят производството на двигатели с вътрешно горене години преди крайната дата през 2035 г.

Най-важното
Всички новини
За писането на коментар е необходима регистрация.
Моля, регистрирайте се от TУК!
Ако вече имате регистрация, натиснете ТУК!

Няма коментари към тази новина !