
Японският автомобилен производител Nissan потвърди, че е открил фалшифицирани данни за вредните емисии при тестове в японските си заводи. Компанията не споделя колко автомобила са засегнати, а заявява, че тестовете за разход на гориво и вредни емисии се "отклоняват от предварително зададената тестова среда".
От Nissan добавят също, че ще направят пълни и детайлни разследвания, както и че за в бъдеще ще се използват само "стриктни измервания". Не е ясно дали има засегнати автомобили от производството на компанията извън Япония. От производителя на коли заявиха, че са извършили нови проверки на данните и в момента всички автомобили, освен спортните GT-R, покриват японските стандарти за сигурност. Не е ясно защо GT-R не влизат в данните, пише в материал на ВВС.
Ситуацията е доста притеснителна и ще навреди на репутацията на Nissan, но все пак изглежда, че не става въпрос за опити да се заобиколят изискванията, например чрез манипулативни устройства или софтуер, какъвто бе знаменитият случай "дизелгейт" с Volkswagen. Според специалисти, по-скоро става въпрос за лошо управление на тестовата система или грешки, допуснати от отговорни служители.
Ще ви припомним, че неотдавна друг японски автомобилен производител - Subaru, също си призна за нередности при отчитането на разхода на гориво в своите автомобили. Ситуацията там се дължеше на "пренатягане" на отговорните мениджъри, които са карали подопечните да променят данните така, че да отговарят на изискванията. И то, не само ако са по-лоши, но дори и при по-добри показатели. Сред останалите фирми "погнати" за нередности при вредните емисии, освен Volkswagen, са също Fiat Chrysler и дори Mercedes-Benz.
Nissan имаше и други сериозни проблеми с производството си в Япония. През 2017 година японското транспортно министерство започна инспекция на техническите проверки на готовите автомобили, след сигнали за злоупотреба при тях. От Nissan тогава се заканиха да спрат производството си в Страната на изгряващото слънце за цели три години, докато минат пълните проверки. Все пак, споровете приключиха с привикване в сервизите на 1,2 милиона автомобила от японския пазар, на които да се направят повторни тестове.
Много е възможно, новият скандал с тестовете за емисии просто да е следствие на предходния за тестовете за качество. Все пак, ще се чакат резултатите на вътрешната проверка на Nissan по случая.
Коментари
Моля, регистрирайте се от TУК!
Ако вече имате регистрация, натиснете ТУК!
1
09.09 2023 в 05:20
Последни коментари