
Ако карате кола, произведена през последните 20 години, то най-вероятно тя е оборудвана с поне една въздушна възглавница. Въпростът е как можете да сте сигурни, че тя ще се задейства при катастрофа.
Според "Детройт бюро" има сериозни съмнения относно това колко време може да издържи един еърбег, особено такъв с химичен нагнетател. Този вид възглавници използват амониев нитрат, който отделя горещите газове, необходими за надуване.
Проблемът е, че с времето химикалът губи свойствата си. Това се случва по-бързо на места с горещ и влажен климат, но дори и при сухи изложия рано или късно се случва същото. Ето защо данни на Националната администрация по безопасност на движението на САЩ такива възглавници на печално известните Takata, монтирани в коли от 2001 до 2003 г., мога да не сработят в 50% от случаите.
Другите механизми за надуване на въздушните възглавници като контейнери с газ под налягане или експлозиви също имат своите недостатъци. С времето налягането на първите се понижава. Експлозивите пък страдат от същия проблем като амониевия нитрат.
Скот Ъпхам, консултант, работещ с доставчици на въздушни възглавници, смята, че химическите нагнататели трябва да се сменят поне на седем години. По думите му това ще бъде и изводът от скандала с Takata.
Проблемът е налице, но има и възможни решения. Един от вариантите е прождането на надеждни тестове. Други опции са въвеждане на срок на годност на въздушните възглавници или поставянето на сензори, които да предупреждават при проблем.
Коментари
Моля, регистрирайте се от TУК!
Ако вече имате регистрация, натиснете ТУК!
3
09.09 2023 в 06:12
2
09.09 2023 в 06:05
12678
1
22.08 2016 в 16:00
Последни коментари