Defender е готов за рали „Дакар“

D7X-R ще е в стоковия клас, с легендата Стефан Петерханзел

Offnews Последна промяна на 26 ноември 2025 в 10:47 56 0

Defender Dakar D7X-R

Кредит JLR

Defender Dakar D7X-R

След повече от 6000 км тестове в рамките на програмите Defender Rally, Defender Dakar D7X-R е готов за първото си истинско състезание: „Дакар“ 2026, което стартира на 3 януари. Тогава той ще се опита да докаже, че най-екстремният Defender, създаван някога, не е просто техническо упражнение, а автомобил, проектиран да оцелее на всякакви терени.

За легендарния маратон в Саудитска Арабия екипът ще разчита на неуморимия Стефан Петерханзел, подпомаган от Мика Метже, на Рокас Бачюшка с Ориол Видал и на Сара Прайс с копилот Шон Бериман – три екипажа, координирани от новия шеф на тима Иън Джеймс и подкрепени от специализирани механици и инженери. За тях предстоят над 80 часа състезателно каране и около 5000 км специални етапи – истинско изпитание за механиката и физическата издръжливост.

Defender Dakar D7X-R, отличаващ се със своята разцветка Geopalette, вдъхновена от пясъчните тонове на пустинята с акценти в Aqua, се произвежда на поточната линия в Нитра като обикновен Defender 110, в съответствие с правилата FIA Stock 2026, които изискват серийният корпус да остане непроменен.

Той запазва архитектурата D7x, трансмисията и кинематиката на Defender OCTA, както и 4.4-литровия V8 би-турбо двигател, работещ с устойчиво гориво, одобрено от FIA. „Дакар остава екстремен дори за толкова здрав автомобил“, отбелязва Стефан Петерханзел след тестовете.

Разрешените промени включват 550-литров резервоар, FIA обезопасителна клетка, 35-цолови гуми с увеличена с 60 мм следа, разширени защити на пода и високопроизводителни амортисьори BILSTEIN. „Това е битка срещу средата и машината“, подчертава Бачюшка.

Охладителната система е преработена с по-голям преден радиатор, четири 12-волтови вентилатора и прахови филтри; на покрива са интегрирани LED светлинна лента и въздуховоди. Осемстепенната скоростна кутия получава по-късо крайно предавателно число, а спирачната система използва 6-бутални апарати отпред и 4-бутални отзад.

Електрониката разчита на специално ECU за моторспорт, с нов режим Flight, който регулира въртящия момент при скокове, за да защити трансмисията. Интериорът включва FIA седалки с шестточкови колани, рали-рейд навигация, отделения за екипировка за оцеляване и вградени хидравлични крикове. „В пустинята трябва да се адаптираш на всеки километър“, заключава Сара Прайс.

За писането на коментар е необходима регистрация.
Моля, регистрирайте се от TУК!
Ако вече имате регистрация, натиснете ТУК!

Няма коментари към тази новина !