След повече от 6000 км тестове в рамките на програмите Defender Rally, Defender Dakar D7X-R е готов за първото си истинско състезание: „Дакар“ 2026, което стартира на 3 януари. Тогава той ще се опита да докаже, че най-екстремният Defender, създаван някога, не е просто техническо упражнение, а автомобил, проектиран да оцелее на всякакви терени.
За легендарния маратон в Саудитска Арабия екипът ще разчита на неуморимия Стефан Петерханзел, подпомаган от Мика Метже, на Рокас Бачюшка с Ориол Видал и на Сара Прайс с копилот Шон Бериман – три екипажа, координирани от новия шеф на тима Иън Джеймс и подкрепени от специализирани механици и инженери. За тях предстоят над 80 часа състезателно каране и около 5000 км специални етапи – истинско изпитание за механиката и физическата издръжливост.

Defender Dakar D7X-R, отличаващ се със своята разцветка Geopalette, вдъхновена от пясъчните тонове на пустинята с акценти в Aqua, се произвежда на поточната линия в Нитра като обикновен Defender 110, в съответствие с правилата FIA Stock 2026, които изискват серийният корпус да остане непроменен.
Той запазва архитектурата D7x, трансмисията и кинематиката на Defender OCTA, както и 4.4-литровия V8 би-турбо двигател, работещ с устойчиво гориво, одобрено от FIA. „Дакар остава екстремен дори за толкова здрав автомобил“, отбелязва Стефан Петерханзел след тестовете.

Разрешените промени включват 550-литров резервоар, FIA обезопасителна клетка, 35-цолови гуми с увеличена с 60 мм следа, разширени защити на пода и високопроизводителни амортисьори BILSTEIN. „Това е битка срещу средата и машината“, подчертава Бачюшка.
Охладителната система е преработена с по-голям преден радиатор, четири 12-волтови вентилатора и прахови филтри; на покрива са интегрирани LED светлинна лента и въздуховоди. Осемстепенната скоростна кутия получава по-късо крайно предавателно число, а спирачната система използва 6-бутални апарати отпред и 4-бутални отзад.

Електрониката разчита на специално ECU за моторспорт, с нов режим Flight, който регулира въртящия момент при скокове, за да защити трансмисията. Интериорът включва FIA седалки с шестточкови колани, рали-рейд навигация, отделения за екипировка за оцеляване и вградени хидравлични крикове. „В пустинята трябва да се адаптираш на всеки километър“, заключава Сара Прайс.








Коментари
Моля, регистрирайте се от TУК!
Ако вече имате регистрация, натиснете ТУК!
Няма коментари към тази новина !
Последни коментари