
Точно на 1 януари, с кратък 19-километров пролог бе даден стартът на рали Дакар 2022. Най-голямата моторспорт надпревара за трети път в историята си се провежда на територията на Саудитска Арабия, като привлече на старта си 409 превозни средства от всички класове, включително и за второто издание на състезанието Dakar Classic за "ретро" машини, произвеждани до 2000 г.
След атрактивния пролог и стартовата церемония в град Хаил, участниците в Дакар 2022 се изправиха пред същинския първи етап на надпреварата. Отсечката с дължина от 333 състезателни километра около саудитския град се оказа наистина тежка и предизвикателна, като представи куп изненади и размести картите на надпреварата още в самото начало.
При автомобилите, след като триумфира на пролога, Насър Ал Атия се справи блестящо и с първия етап, благодарение на силно темпо и добро навигиране от Матьо Бомел. Пилотът на Toyota успя да вземе аванс от почти 13 минути пред WRC-легендата Себастиан Льоб (BRX Hunter), като французинът също нямаше проблеми с навигацията и относително тежкия терен. Топ 3 допълни чешкият пилот Мартин Прокоп (Ford Raptor), който изостана с 22:39 минути след Ал Атия.
Съвсем на другия полюс се развиха нещата в новия екологичен отбор на Audi. Докато на пролога хибридните машини с електродвигатели на германците се справиха чудесно, то първият етап се оказа наистина катастрофален за тима. Въпреки силното си темпо в първата част на етапа, 14-кратният победител от "Дакар" Стефан Петерханзел удари в камък задно ляво колело на болида си и буквално откъсна цялата носеща композиция. Това му коства часове в очакване на сервизен камион.
Не по-добре се разви ситуацията за миналогодишния шампион Карлос Сайнц. Макар Матадорът да нямаше технически проблеми с болида си RS e-tron, той се загуби доста сериозно и това, в добавка с наказание, му коства близо 2 часа и половина изоставане спрямо водача. Третият пилот на Audi Матиас Екстрьом също имаше навигационни проблеми и изостана доста сериозно.
Доста драматичен бе денят и при мотоциклетите, където навигацията се оказа кошмарна за много от лидерите в този клас. Някои от най-именитите участници като Тоби Прайс (КТМ), Хоан Бареда и Рики Брейбек (Honda) натрупаха солидно изоставане още в самото начало на пустинния маратон, което даде шанс напред да излезнат нови лица.
Този, който успя да се справи най-бързо със сложната навигация бе Даниел Сандерс. Пилотът на GasGas успя да повтори триумфа си от пролога и взе етапната победа, изпреварвайки с Пабло Кинтания (Honda) с малко над три минути. Челната тройка допълни пилотът на KTM Матиас Валкнер, който изостана с 11 минути зад водача. В класа на ATV-четириколките приятната изненада бе етапната победа на литовеца Лаисвидас Кансиус (Yamaha).
При камионите, след като отборът на МаЗ не бе допуснато до участие в рали "Дакар", а Iveco е без своя лидер Жерар Де Рой зад волана, явно отново ще станем свидетели на скучна доминация от страна на Камаз. "Синята армада" държи челните 4 позиции и след пролога и след етап 1, като победител в шоу отсечката бе Едуард Николаев, а същинският етап бе спечелен от Дмитри Сотников. В класа на SSV-бъгитата пък, най-бърз бе Арон Домзала (Can-Am) а при т. нар. "леки прототипи" етапната победа взе Сет Кинтеро (Red Bull OT-3).
Днешният втори етап на рали Дакар 2022 от Хаил до Ал Артавия ще предложи 338 състезателни километра на участниците. Отсечката трябваше да бъде първа част от т. нар. маратонски етап, в който състезателите няма да имат помощ от механиците си, но заради проливните дъждове, които наводниха бивака, това решение бе отменено.
Коментари
Моля, регистрирайте се от TУК!
Ако вече имате регистрация, натиснете ТУК!
1
09.09 2023 в 05:05
Последни коментари