Германците владеят пазара на малките луксозни автомобили в Европа
В края на годината е време за равносметки. Колкото и тежка да беше за германците и най-вече за VW 2016 година, все още има сериозни причини за гордост сред германските автомобилопроизводителите. Един от тези поводи е тоталната доминация в сегмента на компактните луксозни автомобили в Европа, където Audi, BMW и Mercedes не срещат почти никаква конкуренция.
Според изследване на JATO Dynamics, до август тази година на Стария континент са продадени 606 000 нови автомобила в този сегмент, което е впечатляващ ръст с 9.2 % спрямо миналата година. Това отрежда дял от 6% от всички продадени нови автомобили в Европа. А лъвският пай е за германците.
Безспорен лидер продължава да бъде Audi A3, като въпреки спада на търсенето на модела със 7.2%, до август са продадени 126 347 нови машини от модела. На второ място се нарежда Mercedes-Benz A-Class с 91 629 или цели 18% ръст в продажбите. Третото място в класацията е за BMW с модела 1 Series с 82 014 продадени автомобила.
Голямата изненада идва на четвърто място и тя отново излиза от заводите на баварците. Моделът BMW 2 Active Tourer и неговият 7-местен вариант Grand Tourer - семеен ван с предно задвижване, правят сериозен скок от 27% с 65 405 продажби, измествайки от четвъртото място Mercedes-Benz B-Class.
В класацията на Топ 10 следват Volvo V60 (46 468), Mercedes CLA (43 116), Alfa Romeo Giulietta (29 133), Mini Countryman и Paceman (23 967) и Mini Clubman (21 076).
Като цяло Германия остава и най-големия пазар за този клас със 176 569 продажби до август, а след нея се нареждат Великобритания (113 670) и Италия (72 396).