Great Wall представи новата си марка ORA
Китайският автомобилен гигант Great Wall Motors (GWM) представи новата си марка ORA. Това е четвъртият бранд от портфолиото на производителя, като негов фокус са автомобили с алтернативно задвижване. Името на новата марка е вдъхновено от това на швейцарския математик и физик Ойлер и формирано от първите букви на английските думи „отворен“ (Open), надежден (Reliable) и алтернативен (Alternative). ORA е проект изцяло и само на GWM и ще се фокусира върху разработката и серийното производство на автомобили с алтернативно задвижване, в това число и такива, задвижвани с водородни клетки.
Зад създаването на ORA стоят 10 години проучвания и разработки в специално създаден за целта R&D център, в който е използван опита и технологичните иновации на страни като Япония, Германия, Австрия и др. През годините GWM инвестира над 10 милиарда юана в разработка на високотехнологични решения, продукт, на които е и платформата ME, на чиято основа ще се произвеждат моделите ORA.
Направени са значителни пробиви по отношение на сигурността, стабилността и енергийната ефективност. Над 60% от корпуса на новите модели е от стомана, серийно те са оборудвани с 6 въздушни възглавници, AEB и предлагат асистиращи системи на ниво L4. По отношение на мощността платформата ME използва високо интегрирана електрическа задвижваща система с плътност 160Wh/kg, а ефективността на системата от 97% позволява пробег от приблизително 10km/kWh.
На база на платформата са разработени три модела: iQ, R1 and R2. iQ е първият модел, който ще се позиционира като ново поколение изцяло електрически компактен SUV, задвижван от трикомпонентна литиево-йонна батерия и синхронен двигател с постоянен магнит BorgWarner Моделът ще е с пробег до 360 км. R-сериите също са изцяло електрически, като при тях е обърнато огромно внимание на свързаността.
Бъдещите планове на Great Wall Motors предвиждат разработването на 4 нови платформи за производство на автомобили с три типа задвижвания – електрическо, хибридно и модели, задвижвани на водород. Освен ORA, в момента GWM работи и по високотехнологичната плъг-ин хибридна платформа Pi4, на база, на която се произвежда луксозният модел WEY P8. Платформата XEV е за автомобили задвижвани на водород, като първият такъв автомобил ще бъде представен преди Зимните олимпийски игри в Пекин през 2022 г. Плод на обявения наскоро джойнтвенчър между GWM и BMW ще бъде последната платформа, за която все още няма никаква официална информация.
GWM е единственият китайски автомобилен производител член на организацията Hydrogen Council, създадена по време на Икономическия форум в Давос в началото на миналата година, която инвестира в инфраструктура за водородни технологии. Компанията разполага със собствен R&D център за изследвания в областта на водородните системи за задвижване.
В момента автомобилната индустрия навлиза в нова ера, в която огромно значение се отдава на темите за свързаността и автономните автомобили. Водени от принципите на приемственост и ползотворни партньорства – Great Wall Motors си сътрудничат с Huawei по отношение на 5G свързаността и с Baidu по отношение на автономното задвижване. Компанията инвестира в създаването на тестови полигон за автономни автомобили, който разполага с 5G/LTE-V/DSRC комуникационна инфраструктура, базова станция за навигация и на който могат да бъдат пресъздадени над 200 сценария за избягване на препятствия в градска и извънградска среда.