Honda и Yamaha ще правят заедно скутери

Когато пазарът каже тежката си дума, дори врагът може да се превърне в приятел. Точно така би могла да бъде описана настоящата ситуация с пазара на нови скутери в Япония и намерението на Honda и Yamaha да преглътнат гордостта и да запретнат заедно ръкави, за да оцелеят в този сегмент.
И как да бъде иначе, след като в последните 20 години търсенето на най-малките мотоциклети е нямаляло няколко пъти в Япония. Ако през 1995 година са продадени 1.2 милиона от бръмчащите возила, то за миналата година общият им брой е 373 000. Това е спад с над 4 пъти и в един момент производителите явно са усетили, че сметките не излизат.
Затова и двата мотоциклетни гиганта са започнали преговори за изготвяне на план за сътрудничество в сегмента на скутерите. Като начало Honda ще започне да доставя два от моделите си на конкурента. Става въпрос за 50-кубиковите Tact и Giorno, а Yamaha ще ги ребрандира като Jog и Vino. И ако това си е съвсем проста търговска схема, то трябва да се отбележи, че тя е само началото.
По-голямата цел е съвместна разработка на наследниците на Honda Benly и Yamaha Gear, както и създаването на електрически скутер. Той трябва да бъде красив, надежден, с достатъчно сериозен пробег, бързо зареждане и, разбира се, достъпна цена.
И докато развитието на бензиновите скутери под една шапка цели главно оцеляването на сегмента в Япония и едва ли може да се очаква тази продукция да прескочи границите на страната, то един удачен електрически вариант почти сигурно ще бъде пласиран и извън Япония.












