12 ноември 2019
Категории
  •  Автомобили
  •  Мотоциклети
  •  Лекотоварни
  •  Тежкотоварни
  •  Хоби
  •  Иновации
  •  Ретро
  •  Лица
  •  Премиери и изложения
  •  Тунинг и прототипи
  •  Хора и пътища
FACEBOOK

Honda и Yamaha ще правят заедно скутери

Когато пазарът каже тежката си дума, дори врагът може да се превърне в приятел. Точно така би могла да бъде описана настоящата ситуация с пазара на нови скутери в Япония и намерението на Honda и Yamaha да преглътнат гордостта и да запретнат заедно ръкави, за да оцелеят в този сегмент.

И как да бъде иначе, след като в последните 20 години търсенето на най-малките мотоциклети е нямаляло няколко пъти в Япония. Ако през 1995 година са продадени 1.2 милиона от бръмчащите возила, то за миналата година общият им брой е 373 000. Това е спад с над 4 пъти и в един момент производителите явно са усетили, че сметките не излизат.

Затова и двата мотоциклетни гиганта са започнали преговори за изготвяне на план за сътрудничество в сегмента на скутерите. Като начало Honda ще започне да доставя два от моделите си на конкурента. Става въпрос за 50-кубиковите Tact и Giorno, а Yamaha ще ги ребрандира като Jog и Vino. И ако това си е съвсем проста търговска схема, то трябва да се отбележи, че тя е само началото.

По-голямата цел е съвместна разработка на наследниците на Honda Benly и Yamaha Gear, както и създаването на електрически скутер. Той трябва да бъде красив, надежден, с достатъчно сериозен пробег, бързо зареждане и, разбира се, достъпна цена.

И докато развитието на бензиновите скутери под една шапка цели главно оцеляването на сегмента в Япония и едва ли може да се очаква тази продукция да прескочи границите на страната, то един удачен електрически вариант почти сигурно ще бъде пласиран и извън Япония.


Препоръчани материали

Няма коментари към тази новина !

 
Още от : Бизнес
Всички текстове и изображения публикувани в Auto.OFFNews.bg са собственост на "Офф Медия" АД и са под закрила на "Закона за авторското право и сродните им права". Използването и публикуването на част или цялото съдържание на сайта без разрешение на "Офф Медия" АД е забранено.