Каква изненада, американците не искат Smart
Някои неща са практически невъзможни. Едва ли някога крави ще пасат на Луната, вероятно никога няма да сме световни шампиони по футбол и почти със сигурност американците няма да започнат масово изкупуване на автомобили от категорията на Smart. Съвсем очаквано, опитите на Daimler да пробият на пазара в САЩ с двуместната автомобилна бубулечка меко казано удариха на камък.
За първите 9 месеца на 2015 година компанията е пласирала "чутовните" 5432 броя, което е с 32.8 % по-малко от същия период през миналата година. За сравнение от Maserati, които предлагат луксозни четириколесни за сериозни дори за САЩ пари от над 90 000 долара, имат далеч по-сериозни резултати, въпреки че също не са в цветущо търговско състояние.
Причините за този крах не са особено далеч от логичното. За разлика от Европа, пътната инфраструктура в САЩ е доста по-подходяща за големи, масивни машини. Още повече, че Smart е автомобил за къси разстояния и тесни улици, каквито пътувания зад Океана рядко има. Вероятно компанията ще реши да изтегли модела от този пазар, но това едва ли ще се отрази като цяло на позициите на Mercedes-Benz в Щатите, които към момента изглеждат повече от солидни.