Куп автомобилни марки няма да видим на автосалона в Париж
Цели 15 станаха автомобилните марки, които се отказват от участие в международния автомобилен салон в Париж. Най-голямото есенно европейско изложение за коли се провежда през година в края на септември, като се редува с Франкфурт и обикновено на двете места се показват най-важните премиери и новости за следващата година.
Все повече автомобилни марки, обаче, се отказват от изложението в Париж, по една или фруда причина. Най-пресният пример са Fiat, Jeep и Alfa Romeo, които ще пропуснат експото във френската столица през октомври. От групата на Fiat - Chrysler, обаче, ще присъстват Maserati и Ferrari.
Преди трите италиански марки, своето участие отказаха също Aston Martin, DS Automobiles и Opel (част от PSA), Ford, Infiniti, Mazda, Mitsubishi, Nissan, Subaru и Volvo. Rolls-Royce също няма да бъде представен в Париж, но другите марки на BMW Group ще са там.
Един от най-шокиращите откази за участие на автосалона е този на марката Volkswagen. VW групата традиционно прави силни присъствияна есенните иззложения, като има специална нощ, посветена на всичките си премиери. Тази година също няма да е изключение, тъй като другите марки на VAG - Audi, Porsche, Seat и Skoda ще са там. Lamborghini беше на кантар, но за момента италианската компания от концерна е потвърдила, че ще има свой щанд в Париж.
Европейските изложения не са единствените, които страдат от отлив на участници. Автосалонът в Детройт - най-големият в Северна Америка ще бъде лишен от присъствието на трите германски премиум марки - Audi, BMW и Mercedes през януари 2019 г. Фирмите предпочетоха вместо на автоизложението да участват на форума за електроника CES в Лас Вегас, който се провежда само седмица преди началото на автошоуто. Това дори принуди организзаторите на детройския салон да се ззамислят за други дати на събитието, като например това да бъде изтеглен в късната есен, вместо в самото начало на годината.
Що се отнася до причните, те са разнообразни - от липсата на новости и премиери, през бюджетни икономии, до търсене на нови и различни начини за достигане до потребителите.