01 декември 2022
Категории
  •  Автомобили
  •  Мотоциклети
  •  Лекотоварни
  •  Тежкотоварни
  •  Хоби
  •  Иновации
  •  Ретро
  •  Лица
  •  Премиери и изложения
  •  Тунинг и прототипи
  •  Хора и пътища

Renault, Nissan и Mitsubishi обявиха мащабен план за десетилетието

Трите производителя ще се фокусират върху електрификацията и още по-дълбокото сътрудничество

Renault, Nissan и Mitsubishi обявиха общи проекти и действия за ускоряване и оформяне на общото им бъдеще към 2030 г. Членовете на Алианса определиха обща пътна карта, фокусираща се върху електрически автомобили и интелигентна и свързана мобилност, като са разработили методология, определяща желаното ниво на съвместимост за всеки автомобил, интегрирайки няколко параметъра на възможно обединяване, като платформи, производство, задвижващи системи или сегмент.

Това се допълва и подобрява от по-строг подход към дизайна и диференциацията на горната част на автомобилите. Например, общата платформа за C и D сегмент ще се използва за пет модела от три марки (Nissan Qashqai и X-Trail, Mitsubishi Outlander, Renault Austral и предстоящ седемместен SUV).

Засилвайки този процес, компаниите ще подобрят използването на общи платформи през следващите години от 60% днес до повече от 80% чрез 90 общи модела през 2026 г. Като част от тази стратегия, Mitsubishi Motors ще засили присъствието си в Европа с два нови модела, сред които новият ASX, базиран на модел на Renault.

Пет общи платформи за електромобили: най-голямото глобално предложение в индустрията. Renault, Nissan и Mitsubishi са пионери на EV пазара, като вече са инвестирани повече от 10 млрд. евро в областта на електрификацията. На основните пазари (Европа, Япония, САЩ, Китай) 15 завода на Алианса вече произвеждат части, двигатели, батерии за 10 модела електромобили, като досега са продадени повече от 1 млн. автомобили.

Въз основа на този опит, Renault, Nissan и Mitsubishi ще вложат общо 23 млрд. евро допълнителни инвестиции в електрификация през следващите пет години, което води до 35 нови електрически модела до 2030 г. 90% от тези модели ще бъдат базирани на общи EV платформи, покривайки повечето пазари във всички ключови региони:

- CMF-AEV, най-достъпната платформа в световен план, използвана за новата Dacia Spring.
- KEI-EV (мини автомобил) семейство платформи за ултра-компактни електомобили (предимно за Япония и азиатския пазар).
- LCV-EV семейство платформи за лекотоварни модели като Renault Kangoo и Nissan Town Star.
- CMF-EV:, глобалната, гъвкава, EV платформа. Тя ще бъдеоснова за кросоувъра Nissan Ariya и Renault Megane E-Tech Electric. Платформата CMF-EV е създадена, за да интегрира и оптимизира всички елементи, специфични за 100% електрическо задвижване, като разполага с високопроизводителен двигател и ултра-тънка батерия. До 2030 г. повече от 15 модела ще бъдат базирани на платформата CMF-EV, като на тази платформа ще се произвеждат до 1,5 милиона автомобила годишно.
- CMF-BEV, най-конкурентната компактна електрическа платформа в световен план, която ще бъде лансирана през 2024 г. Тя осигурява до 400 км пробег и притежава изключителни аеродинамични характеристики, което помага за намаляване на разходите с 33% и консумацията на енергия с повече от 10% в сравнение с Renault ZOE. Тя ще бъде база за 250 000 автомобила годишно под марките Renault, Alpine и Nissan. Сред моделите са Renault R5 и нов електромобил, заменящ Nissan Micra. Този нов модел се планира да се произвежда в Renault ElectriCity в Северна Франция.

Компаниите-членки ще изберат общ доставчик на батерии за Renault и Nissan на основните пазари. Алиансът работи с общи партньори за намаляване на разходите за батерии с 50% през 2026 г. и с 65% до 2028 г. С този подход до 2030 г. Алиансът ще разполага с общо 220 GWh производствен капацитет на батерии за електромобили в ключови производствени обекти по света.

Трите производителя споделят обща визия за технология за all-solid-state батерия (ASSB - твърдотелна батерия). ASSB ще има двойна енергийна плътност в сравнение с настоящите течни литиево-йонни батерии, а времето за зареждане също ще бъде значително намалено. Целта е да се постигне масово производство на ASSB до средата на 2028 г., като се гони цена от 65 долара за kWh, което ще превърне електромобилите в ценови конкурент на моделите с ДВГ.

За разлика от други в индустрията, Алиансът избира да контролира 100% от своя хардуер и софтуер, като много сериозно ще се работи в посока ново поколение асистиращи системи и автономно управление на автомобилите. Ще се наблегне на "безвъвздушното" обновяване на софтуерите и интегриране на автомобилите в дигиталната система на собствениците им, като колите ще могат да комуникират със свързани обекти, потребители и инфраструктура.


zuljin
Рейтинг : -12194
29.01 2022 в 09:21 1
+ 2
- 8
Нисан май не си научи урока, че с партньорстовото с производител на долнопробен европейски кенеф не води до нищо добро...
 
Още от : Бизнес
Всички текстове и изображения публикувани в Auto.OFFNews.bg са собственост на "Офф Медия" АД и са под закрила на "Закона за авторското право и сродните им права". Използването и публикуването на част или цялото съдържание на сайта без разрешение на "Офф Медия" АД е забранено.