Renault - Nissan може да стане производител №1 в света

Алиансът Renault - Nissan би могъл да изпревари Volkswagen и Toyota в битката за най-голям производител на автомобили в света. Това намекна шефът на компанията Карлос Гон.
И това не са думи без покритие - все пак са от човекът, който успя да вдигне на крака подопечните марки и да ги наложи като едни от най-силните в света. Преди две години, Карлос Гон заяви, че през 2018 година Renault - Nissan ще един от трите най-големи производителя в света. Това предсказание стана реалност година по-рано.
Според Гон, титлата не е основната цел на Renault - Nissan, но е доста оптимистично настроен по отношение на продажбите. "Ние сме във водещата тройка автопроизводители като продажби от януари досега и очакваме да сме на върха по средата на годината - макар, че не това е основната ни цел", заяви мениджърът.
За първите 4 месеца на тази година, Renault - Nissan са продали 3,02 милиона автомобили. Пред тях е Toyota с 3,06 милиона продажби, а за момента води Volkswagen Group с 3,32 милиона реализирани возила. това включва всички марки на дадения концерн, а данните са от анализаторската компания JATO Dynamics.
Макар от JATO да не са твърдо уверени в това, че френско-японският алианс ще е №1 тази година, ги класират пред другите двама опоненти по отношение на бъдещ растеж, заради силата на компанията в пазара на SUV и електрически возила, както и в огромния потенциал на китайския и други силно развиващи се пазари.
Успехът се дължи на редица фактори, сред които е и придобиването на Mitsubishi motors, които миналата година са продали около 934 000 возила. Nissan X-Trail е най-продаваният модел в класа си в глобален мащаб, а Dacia Duster и Renault Kwid са изключително успешни на пазари като тези в Близкия изток, Бразилия и Индия. Да не говорим, че електрическите Nissan Leaf и Renault Zoe също са лидери в сегментите си.
Като цяло, алиансът отбелязва ръст в продажбите от 8 процента всяка година. Що се отнася до отделните марки, при Nissan повишението е със 7%, при Renault с 10%, при Dacia със 7%, а при Mitsubishi - с 5%. Lada, която вече е пълна част от портфолиото на Renault, отбелязва ръст от 8% на руския пазар. Луксозната марка на Nissan - Infiniti с със сериозен ръст от 24%, а отличник е южнокорейското подразделение на Renault - Samsung, където повишението е цели 38%. Единствено най-малката марка на алианса - Datsun, отбелязва спад на продажбите от 2 процента.













