Tesla харчи 6 долара за реклама, Jaguar - 3325
Интересна съпоставка между автомобилните производители направиха от Global Equities Research. Според проучването, което цели да проследи разхода за реклама на всеки производител, американската компания за електрически автомобили Tesla е лидер по отношение на разходите за реклама. Фирмата-чудо на Илон Мъск харчи едва 6 (!!!) долара за реклама за всеки автомобил, който продава.
В другия край на класацията пък се намира Jaguar. Новите индийски собственици не жалят пари за промотиране, опитвайки се да наложат марката като един от лидерите при премиум автомобилите. Това обаче им струва 3325 долара от цената на всеки продаден автомобил.
Между Ин и Ян в таблицата има интересни цифри. Важно е да се отбележи, че изследването е направено за американския пазар, но вероятно съотношенията не са много по-различни и на другите основни пазари.
В по-близката до Jaguar част от класацията са Lincoln с 2250 долара и Fiat с 2158 долара. Далеч по-ефективни и с по-малко усилия пък са марки като Toyota - 248, Honda - 258, Porsche - 267 и Daimler със заделени 290 долара на кола за реклама.
Този невероятен успех на Tesla може да се обясни сравнително логично. Първо, с фурора, който предизвиква в автомобилната индустрия, компанията непрекъснато бива рекламирана, и то безплатно, от хиляди хора по цял свят. Освен това трябва да се отбележи, че в своя EV-сегмент, който самата Tesla създаде, в момента няма конкуренция и компанията на Мъск е пълновластен господар.