Toyota все още е най-ценната автомобилна марка в света, a Tesla изпреварва Porsche
Toyota се нареди на първо място в повече от една престижна класация на марките от цял свят през 2016 г. Японският бранд бе определен единодушно за най-ценния в автомобилния сектор и по всичко изглежда, че държи здраво позицията си.
В тазгодишната класация BrandZ на изследователската агенция Millward Brown, подреждаща 100-те най-ценни марки в различни сектори в цял свят, японската компания застава на 30-а позиция с отпределена стойност от 28,7 млрд. щатски долара, 3% по-ниско от 2016 г.
Причината за лидерството според ръководителя на проекта е, че японците оставят дълготрайно впечатление, че изпълняват работата си с типичната за културата на Страната на изгряващото слънце чест. "На Toyota се гледа като на надеждна и качествена марка" категоричен е Петер Валше.
Toyota са следвани от германска конкуренция в лицето на BMW с 24,6 млрд. (срещу 26,8 млрд. за 2016 г.) и Mercedes-Benz с 23,5 млрд. Далеч назад, на 83-то място сред всички компании, но на четвърто сред производителите на автомобили, се нарежда Ford. Гигантът от Детройт се оценява на 13 млрд. долара като по този начин изпреварва Honda (12,2 млрд.). На номер 100 в класацията застава Nissan, която се оценява на 11,3 млрд. щатски долара.
Инетерсно е какво се случва и извън челната стотица и цялостно в топ 10 на автопроизводителите. След Nissan нещата стоят по следния начин са начин: Audi са на седмо място в индустрията (9,4 млд.), а благодарение на рязък скок през последното дванадесетомесечие Tesla се изкачва от 10-о на 8-о място. Калифорнийският производител на електромобили изпреварва Land Rover (5,9 млрд.) и Porsche (5,1 млрд.)
Ето и пълния топ 10:
Toyota - 28,7 милиарда
BMW - 24,6 милиарда
Mercedes-Benz - 23,5 милиарда
Ford - 13,1 милиарда
Honda - 12,2 милиарда
Nissan - 11,3 милиарда
Audi - 9,4 милиарда
Tesla - 5,9 милиарда
Land Rover - 5,5 милиарда
Porsche- 5,1 милиарда