25 април 2024
Категории
  •  Автомобили
  •  Мотоциклети
  •  Лекотоварни
  •  Тежкотоварни
  •  Хоби
  •  Иновации
  •  Ретро
  •  Лица
  •  Премиери и изложения
  •  Тунинг и прототипи
  •  Хора и пътища

Водещите производители на камиони с общ проект за зарядни станции

Daimler Truck, Traton Group и Volvo Group ще инвестират 500 млн. евро за инфраструктура

Трите водещи компании в производството на търговски превозни средства Daimler Truck, TRATON GROUP и Volvo Group подписаха споразумение за създаването на съвместно предприятие (джойнт венчър) за инсталиране и поддържане на високопроизводителна мрежа от зарядни станции в Европа за електрически тежкотоварни камиони и автобуси.

С проекта, страните са решени да инициализират и ускорят необходимото изграждане на зарядна инфраструктура, за да увеличат клиентите на електрически превозни средства в Европа и да допринесат за климатично неутрален транспорт на Стария континент до 2050.

Планира се съвместното предприятие, в което партньорите ще притежават равни дялове, да започне да оперира в началото на 2022 г., след като получи всички необходими регулаторни одобрения. Страните са решени да инвестират 500 млн. евро, което се предвижда да бъде най-голямата до сега инвестиция в инфраструктура за зарядни станции за тежкотоварни камиони в Европа.

Плановете са за инсталиране и поддържане на поне 1700 високопроизводителни зарядни точки за зелена енергия на и в близост до магистрали, както и на логистични точки в рамките на пет години след създаването на джойнт венчъра. Очаква се броят на зарядните станции да се увеличи значително с времето с привличането на нови партньори и с помощта на публично финансиране.

Бъдещото съвместно предприятие ще оперира със собствена корпоративна идентичност и ще е базирано в Амстердам, Нидерландия. С осигуряването на необходимата инфраструктура и насочването към зелена енергия в зарядните станции, бъдещото съвместно предприятие ще изиграе ролята на катализатор и ще подпомогне реализирането на Европейския зелен пакт за въглеродно неутрален превоз на товари до 2050 г.


0 Коментара
Коментирай
Виж всички |  Новите отгоре  |  Първите отгоре
Bace7
Рейтинг : -1580
03.01 2022 в 04:03 1
+ 5
- 0
Електрически товарен шосеен транспорт с днешните технологии не е реална цел, а химера...тия компании се опитват да засмучат помощи от зеленясалите евро бюрократи. Дори батериите за една нищо и никаква лека кола 1 тон струват 20 000 долара и нагоре, а за 20т камион? Коя батерия издържа зимата? Литиевите батерии в режим пълно зареждане имат до 600 цикъла работа, после са за боклука. За производството им околната среда се замърсява повече, отколкото ДВГ...а промишлено рециклиране засега няма, това са токсични вещества.
zuljin
Рейтинг : -12194
14.01 2022 в 16:53 2
+ 1
- 0
След световната финансова криза, започна ерата на мантрите, заместителите, ментетата и ниското качество на производство.
Всички най-печеливши сектори се движат от мантри, пропаганда и измама. Ето някои от основните мантри:
1. Автомобилостроене - електромобили
2. Енергетика - ВЕИ
3. Фармация - ваксини
4. Строителство - дишащи материали
В 21-век на планетата земя управляват големите корпорации...

Рейтинг :
09.09 2023 в 05:05 3
+ 0
- 0
sffsdf38764
 
Още от : Бизнес
Всички текстове и изображения публикувани в Auto.OFFNews.bg са собственост на "Офф Медия" АД и са под закрила на "Закона за авторското право и сродните им права". Използването и публикуването на част или цялото съдържание на сайта без разрешение на "Офф Медия" АД е забранено.