Volkswagen Group с нов шеф, реструктурира марките си
Слуховете за очакваното уволнение на боса на Volkswagne Group Матиас Мюлер се оказаха верни - конгломератът обяви, че има нов главен изпълнителен директор, в лицето на Херберт Диес, който досега бе шеф на марката Volkswagen в групата.
Освен, че представи нов ръководител, групата обяви и генерално преструктуриране на марките и производствата си, разделяйки ги на общо шест бизнес дивизии. Марките на VW, които включват Volkswagen, Audi, Porsche, Bentley, Skoda и други, ще бъдат разделени в три групи - Volume (масови), Premium и Super Premium.
Една дивизия ще е посветена специално на Китай, а друга ще обединява производството на камиони и бусове. Ще има и посветена на разработки, изследвания, продажби и производство. От VW Group се надяват новата система на управление да подопомогне за по-бързо вземане на решения и по-добро представяне на пазара.
“Целта на Volkswagen Group е и остава да осигури на компанията и нейните марки бъдещите нужди, да запази позициите си сред лидерите в международната автомобилна индустрия с иновативност и доходност и да бъде способна да посрещне бъдещето на персоналната мобилност, заздравявайки брандовете", коментира Председателят на Надзорния съвет Ханс Дитер Пьотш в официално изявление. "Херберт Диес е правилният мениджър за това. С реорганизирането на марката Volkswagen, той демонстрира впечатляващ ефект на бързината и непреклоността с които въведе радикални трансформационни процеси. Това го направи предопределен да изпълни нашата Стратегия 2025 в предстоящите години".
Диес дойде във volkswagen през 2015 година, като преди това заемаше ръководен пост в BMW. Той постъпи във фирмата преди да се разрази скандалът "дизелгейт", от чиито последствия групировката се опитва да се отърве в последно време. Освен смяната на изпълнителния директор, във VW Group бяха извършени още няколко назначения и размествания по високите етажи на управлението.