Volvo се отдръпва от дизелите и поглежда в паницата на Tesla
Репутацията на дизеловите двигатели удари дъното още през 2015 г., когато бе разкрита измамата на Volkswagen, но не само германският гигант преосмисля какво да прави със замърсяването от нафтата.
Пред вестник Франкфуртер Алемайне Цайтунг (ФАЦ) главният изпълнителен директор на Volvo Хакан Самуелсон разкри, че новото поколение дизелови двигатели на шведската марка ще бъде последното такова и след няколко година компанията няма да влага и крона в агрегатите с това гориво.
"От днешната гледна точка няма да разработваме никакви нови поколения дизелови двигатели", обясни той.
Докато наистина дизеловите двигатели бълват опасни фини частици и азотен оксид, те все пак се справят по-добре от бензиновите си еквиваленти по отношение на нивата на въглероден диоксид. Последното е фактор, тъй като Volvo трябва да изпълнят европейските изисквания за емисиите на парниковия газ. До 2021 г. производителите от ЕС трябва да свалят средните стойности на CO2 в продуктовата си гама от 130 до 95 грама на километър, затова поне до края на предходната година на шведите ще им се наложи да продължат да работят по подобряване на екологичните показатели на моторите.
Настоящите дизелови двигатели на марката ще останат в производство до 2023 г., а Самуелсон не споделя подробности за по-късно. Въпреки думите си по-късно шефът отбеляза, че компанията се е така или иначе е създала новото поколение дизели и затова не е нужно да бъде взимано решение за бъдещи стъпки. Говорител на Volvo уточни, че зад първоначалното изказване на Самуелсон не стоят конкретни планове.
След като се измъчи с европейските изисквания за Volvo може да е по-логично от финансова гледна точка да пренасочи инвестициите в посока на частична или пълна електрификация. Първият електромобил на скандинавците ще пристигне през 2019 г. и Самуелсон има смели планове за задвижването на ток.
"Трябва да приемем, че Tesla успява да предлага коли, за които хората се редят на опашки. В тази сфера трябва да има място и за нас, с високо качество и атрактивен дизайн", казва той.
Каквото и да говорим, Volvo произхожда от Европа, където дизелите остават обичани. Над половината регистрирани коли на континента са именно такива, а 9 от 10 продадени всъдеходи XC90 са на нафта.