29 март 2024
Категории
  •  Автомобили
  •  Мотоциклети
  •  Лекотоварни
  •  Тежкотоварни
  •  Хоби
  •  Иновации
  •  Ретро
  •  Лица
  •  Премиери и изложения
  •  Тунинг и прототипи
  •  Хора и пътища

Газовата уредба: пестим ли, опасно ли е и други разсъждения

Поне 480 лева на година може да спестим, ако караме на газ, а не на бензин. Важи, ако изминаваме едва 20 км на ден и то само в работни дни. Един от най-разпространените митове за шофирането на газ е, че спестяваме, само ако караме много километри ежедневно. От българската марка REAGAS развенчават този мит с едно просто изчисление. 

Реалност: Ако шофирате едва по 20 км на ден, за 20 работни дни в месеца изминавате 400 км. Когато използвате бензин, при разход на автомобила 10 л на 100 км, при цена на бензина 2.00 лв.на литър, това ще ви струва 20 лв. за 100 км или за 400 км на месец – 80 лв. За същото разстояние, ако карате на газ, при цена на пропан-бутана 0.90 лв. на литър, и разход 11 л на 100 км, ще платите по-малко от 10 лв. на 100 км или 40 лв. за цял месец. Спестявате минимум по 40 лв месечно от това, че карате на газ или 50%, ако държите на по-гръмки цифри. Ако използвате автомобила си и през уикенда, спестената сума ще нарасне. За една година спестявате от гориво поне 480 лв. и си избивате покупката на газовата уредба. Следващите години може да използвате спестените от гориво пари за да отидете на почивка или да си направите ремонт у дома.

Ето още някои от най-разпространените митове за газовите системи за автомобили, които наблюдават от компанията REAGAS:

Мит: Само старите коли карат на газ. Реалност: От газта се получават по-малко обработени газове и тя замърсява околната среда по-малко в сравнение с бензина. Заради ниските вредни емисии, най-новите разработки на водещи марки автомобили излизат от заводите с газови уредби (метан или пропан-бутан), а резервоарите за бензин са поставени в колата само като резерва, поради което са и много малки като обем – 5 - 10 литра.

Мит: Газовите уредби не са безопасни. Реалност: Газовата система минава годишен технически преглед и е много по-обезопасена от бензиновата. В газовия резервоар има мултиклапан с 3 нива на защита: 1) устройство, което спира притока на газ към двигателя; 2) стоп клапан, който се задейства, когато налягането се покачи над определено ниво; 3) клапан, който спира пълненето на резервоара на 80%, тъй като при повишаване на температурата газта се разширява и затова са необходими 20% аванс. При удар всички клапани се затварят и газта не преминава към двигателя. Също така има механизъм, чрез който при удар газовата бутилка излита от купето на автомобила.

Мит: Газта разваля двигателя. Реалност: Как газта ще влияе на двигателя зависи от това какво е съотношението пропан-бутан. В България пропорцията пропан-бутан е 70%-30%, което не само че е абсолютно безвредно, но дори е щадящо за двигателя.

Материалът е предоставен от REAGAS - българска марка газови системи, която се продава на пазарите в България, Македония, Сърбия, Румъния, Гърция, Украйна. Въпреки, че идва от ПР отдел на фирма, ние смятаме, че в горните редове има солидна доза истина, обективност и актуалност. Да не говорим за екологичните ползи от използването на пропан-бутан, още повече на природен газ (метан), които знаем ,че не вълнуват особено българския потребител, но така или иначе ги има.


Иван 02.03 2016 в 10:10 8

Този коментар е скрит заради отрицателен рейтинг
Ако все пак желаете да го видите, натиснете тук

krgn 24.11 2015 в 10:20 7
+ 111
- 25
Ами карайте си дизеловите печки тогава :) Откакто съм монтирал газова уредба друго гориво не искам да поглеждам :)
123 24.11 2015 в 09:59 6
+ 42
- 1
с две думи факт е икономията ама не 50%, може би около 40% е реалната цифра и при посочените 5000 км на година може би не е най-удачния вариант, и сената на газовата разбира се не е 400 лв понеже вече колите с инжекцион и много малко от тях могат да се приспособят на обикновенна газова
и все пак и аз карам от 10 години коли само на газ и продължавам да твърдя, че това е варианта за българина, действително при 15000/20000 км на година разликата е цената почти на една кола
Denso 24.11 2015 в 09:41 5
+ 39
- 1
Каквото и да не е взето предвид, каквито и занимавки и разправии да се налагат с газта най вече заради некъдърен монтаж и неопитни настройчици от където идват всички проблеми с газта, газта винаги ще е по на далавера от бензина. Моята газова съм я монтирал сам преди 7 години и съм забравил за нея че я има в колата. И въпреки това ако можех да си позволя да карам на бензин нямаше да си сложа газова, просто още една система в колата е излишно, ако бяхме бяла държава с нормални заплати и да не гледахме да спестим от всякъде по някои лев че да ми останело за ремонт видиш ли, никога нямаше да си сложа газ, не за друго ами просто ме кефи как върви на бензин :) И въпреки това което казвам ако разликата в газта и бензина е 40% икономия пак бих се замислил що да пълня гушата на рафинериите когато със спестените пари мога да си купя кемпер :) По добре би било бензина да е евтин колкото газта :)
Стоян 23.11 2015 в 23:10 4
+ 9
- 9
И 1 километър, на фона на 20 много ли е?
роско 23.11 2015 в 23:02 3
+ 39
- 8
Добре де, БисерМ, но останалите 8,5-9 км в посока ги минаваш на газ. А 400 км на месец е равно на 4800 км годишно, което абсолютно нищо. Едно ходене до морето само е 1000 км. От което се спестяват едни 100 лева. Карам на газ от години и за нищо на света не заменям това гориво. А с настоящата си газова уредба съм минал за 8 години на две коли над 200 000 км, да смятам ли?
Аз не се съгласявам само с едно в статията - че ще спестя пари за ремонт или нещо друго..... Не, просто ще сипя повече гориво, с което ще измина повече километри със семейството си - за уикендни разходки и пр ;-)
Камен Божков 23.11 2015 в 22:59 2
+ 44
- 13
Не са приети още лъжите в сипването на газ. Качеството. Прегледи, такси, дребни ремонти, мембрани на изпарители. Да икономия има, не е чак толкова розово положението. Ограничения къде може да се спира. Забрана за подземните гаражи и паркиране на автомобили в тях. В чужбина също.....
БисерМ 23.11 2015 в 22:34 1
+ 74
- 11
Леко не коректна статия в която не е взето под внимание карането на бензин до достигане на температурата на прехвърляне на газ /38-40'/при колите с газов инжекцион , особено зимата минавам около километър, километър и половина докато прехвърли.
 
Още от : Еко
Всички текстове и изображения публикувани в Auto.OFFNews.bg са собственост на "Офф Медия" АД и са под закрила на "Закона за авторското право и сродните им права". Използването и публикуването на част или цялото съдържание на сайта без разрешение на "Офф Медия" АД е забранено.