28 март 2024
Категории
  •  Автомобили
  •  Мотоциклети
  •  Лекотоварни
  •  Тежкотоварни
  •  Хоби
  •  Иновации
  •  Ретро
  •  Лица
  •  Премиери и изложения
  •  Тунинг и прототипи
  •  Хора и пътища

Германия дава 4000 евро бонус за покупка на електромобил

За закупуването на хибрид, отстъпката е 3000 евро

Правителството на Ангела Меркел в Германия, постигна споразумение с автомобилните производители за програма на стойност 1,2 милиарда евро със смесено финансиране, която да предложи инициативи за повишаване на продажбите на електромобили. За мащабния и амбициозен проект съобщиха от Ройтерс и изданието "Шпигел".

Купувачите на ековозила ще могат да получат до 4000 евро отстъпки, като компенсация заради по-високите цени на електрическите превозни средства, заяви на пресконференция финансовият министър на федералната република Волфганг Шобле на пресконференция в Берлин. Тези, които искат да си купят плъг-ин хибрид, ще могат да получат отстъпка до 3000 евро от цената. Автомобилната индустрия ще поеме 50% от тази отстъпка.

"Идеята е да преминем колкото се може по-скоро към електрически превозни средства", заяви Шобле пред журналистите, добавяйки, че целта е инициативите да стартират още през следващия месец. "Така, даваме сериозен тласък на този отрасъл в автомобилостроенето", допълни министърът.

Автомобилната индустрия, която е най-големият производствен сектор в Германия по отношение на приходите, вижда в новите инициативи потенциална промяна на полето на автомобилната индустрия, заради размера на германския автомобилен пазар, който генерира почти четвърт от общите автомобилни продажби в Европа.

Ангела Меркел, която намекна през февруари, че е готова да осигури субсидии, за да постигне целта си един милион електромобили да се движат по немските пътища до 2020 година, подписа споразумението с автомобилните мениджъри след седмици на дискусии, как да се раздели финансирането. Първоначално, индустрията искаше да участва с 25% от общото финансиране. А в по-ранните етапи на преговорите, имаше идеи стимулирането да достигне до 5000 евро при покупката на електромобил.

"От договорените средства, 300 милиона евро ще бъдат използвани за оптимизиране на зарядната инфраструктура между 2017 и 2020 година", заяви Шобле, добавяйки, че правителството планира допълнителни мерки като например, данъчни преференции, за да направи електрическите превозни средства по-атрактивни.

Малко над 30 000 електрически автомобили, които са по-скъпи от конвенционалните модели, са продадени в Германия. Това е едва малка част на фона на 3 милиона коли, продавани всяка година в страната, която от години разчита на дизеловите двигатели и тяхното развитие за редуциране на вредните емисии.

Volkswagen Group, Daimler и BMW Group, заедно с техните доставчици като Continental и Bosch, са наели 790 000 души миналата година, а продажбите на индустрията надхвърлят 404 милиарда евро през 2015 година, според Германската асоциация на автомобилната индустрия (VDA). Производството в Германия надхвърля 5,9 милиона автомобили, което е ръст с 1,9 процента.

Автомобилните производители са "една от ключовите водещи индустрии и няма да помогне ако ги оставим да се оправят сами в условията на глобална конкуренция", заявява вицеканцлерът Зигмар Габриел по време на пресконференцията в Берлин, сравнявайки инициативите за електромобили, със субсидиите, които европейските правителства в продължение на години дават за подпомагане на авиационния производител Airbus Group SE.

Автомобилните мениджъри дават за пример Франция, където правителството миналата година започна да предлага до 10 000 евро на водачите, заменящи дизеловите си автомобили на възраст над 14 години, както и Норвегия, като пример как властите могат да помогнат в развитието на пазар за зелените технологии. В Норвегия, електрическите коли ползват редица привилегии. Няма данъци за тях, както и начална такса за регистрация. На разположение в скандинавската държава са безплатни зарядни станции, безплатен паркинг и освобождаване от редица други такси. Освен това, собствениците на електромобили могат да карат в бус лентите, за да избегнат висенето в трафика.

Разбира се, няма как да не споменем България, където използването на електромобили е в едва началната си фаза и бройката на този тип ековозила е повече от скромна. У нас, няма кой знае какви данъчни преференции, а единственото по-атрактивно предложение за екоколите безплатното паркиране в иначе платените зони в столицата и някои други градове. Що се отнася до инфраструктурата за зарядни станции, тя е доста постна, като освен малкото обществени зарядни станции, налице са и частни инициативи като тази на Киа България и няколко други фирми, които за своя сметка предлагат безплатно зареждане на всички електромобили. Тепърва, в столицата започва използването на електрически автобуси, но пък ще припомним, че иначе добре изградената в миналото тролейбусна мрежа на София, в последните години е силно ограничена и свиваща се.


1 Коментара
Коментирай
Виж всички |  Новите отгоре  |  Първите отгоре

Рейтинг :
09.09 2023 в 06:22 3
+ 0
- 0
sffsdf10464

Рейтинг :
28.04 2016 в 10:20 2
+ 2
- 0
Зелени се наричат защото ако пожелаеш може да си заредиш колата само с електричество произведено от ВЕИ и да имаш 0 емисии, докато с дизела това няма как да стане.
Роко
Рейтинг : 10013
28.04 2016 в 08:34 1
+ 2
- 5
Защо, електрическите коли всъщност се наричат "зелени", след като 2/3 от електричеството се произвежда от изгарянето на въглища?
Аз не съм сигурен, че ВЕИ са напълно достатъчни за да има наистина зелена енергия.
 
Още от : Еко
Всички текстове и изображения публикувани в Auto.OFFNews.bg са собственост на "Офф Медия" АД и са под закрила на "Закона за авторското право и сродните им права". Използването и публикуването на част или цялото съдържание на сайта без разрешение на "Офф Медия" АД е забранено.