Hyundai ще прави нов водороден кросоувър

Един от пионерите в производството на автомобили с водородни клетки - Hyundai, възнамерява да се върне към тази технология до края на десетилетието. Корейците се записаха в историята с модела ix35 Fuel Cell, който е първият серийно произвеждан автомобил с горивна клетка. По-късно той бе заменен от Tuscon, но компанията е решена отново да стъпи на "зеления" пазар с продължение на собствената си водородна звезда.
От отдела за проучвания на водородната клетка, воден от Сае-Хун Ким не дават подробности относно техническите спецификации на наследника, но обещават достатъчно удължен пробег от над 800 км (срещу 594 км за ветерана ix35) и максимална скорост от близо 180 км/ч (160 за ix35). Със сигурност мотивация за Hyundai да реализира този проект е и заявката на Kia за водороден автомобил през 2020 година, който ще бъде с подобни характеристики.













