23 април 2024
Категории
  •  Автомобили
  •  Мотоциклети
  •  Лекотоварни
  •  Тежкотоварни
  •  Хоби
  •  Иновации
  •  Ретро
  •  Лица
  •  Премиери и изложения
  •  Тунинг и прототипи
  •  Хора и пътища

Opel обещава да не мами с разход и емисии

Компанията предприема сериозна офанзива в двете важни за автоиндустрията сфери

Компанията Opel предприема доброволно следващата стъпка за изпълнение на бъдещите изисквания и нормативни предписания за намаляване на нивата на емисиите – както по отношение на CO2, така и при NOx. От второто тримесечие на 2016 година и в допълнение към официалните данни за разхода на гориво и количествата на CO2, ще бъдат публикувани и данни за разхода на гориво, измерени според изискванията на цикъла WLTP. В допълнение към това, в последно време инженерите на компанията започнаха работа върху внедряването на мерки за подобряване на вемисиите на NOx чрез прилагане на технологията за селективна каталитична редукция SCR (Selective Catalytic Reduction) при дизеловите двигатели. Tова също е доброволна мярка, която цели предсрочно подобряване на резултатите с оглед на предстоящото въвеждане на т.нар. норма за емисиите при шофиране в реални условия RDE (Real Driving Emissions), която ще влезе в сила през 2017 година. Компанията Opel е решена да осигури на службите за измерване на емисиите цялата необходима прозрачност.

Събитията и дискусиите през последните седмици и месеци показаха, че е налице изключително висока концентрация на общественото внимание върху автомобилната индустрия и вече е време за действия на основата на наличните факти и извлечените поуки,” отбеляза главният изпълнителен директор на Opel Group д-р Карл-Томас Нойман. “За мен е очевидно, че дискусията около дизеловите двигатели и техните емисии е своеобразна повратна точка. Светът вече не е такъв, какъвто беше доскоро. Ние не можем да пренебрегваме този факт и автомобилната индустрия е тази, която трябва да промени възприятието на новите реалности.

Разход на гориво и емисии на CO2

От второто тримесечие на 2016 година и в допълнение към официалните данни за разхода на гориво и количествата на CO2 на гамата от модели на Opel, ще бъдат публикувани и данни за разхода на гориво, измерени според изискванията на цикъла WLTP, като първият модел с такава информация ще бъде новото поколение на Astra. Тази тестова процедура се радва на добър и широк прием в средите на автомобилната индустрия и е разработена с цел постигане на по-висока представителност на получените данни, които се доближават максимално до действителните стойности на разхода и емисиите, които потребителите могат да установят при реална експлоатация.

Според плановете на ЕС от 2017 година използваната до този момент тестова процедура NEDC (“New European Driving Cycle”) ще бъде заменена с по-модерния стандарт за измерване на разхода на гориво и емисиите WLTP (“Worldwide Harmonized Light Duty Vehicles Test Procedure” – „Световно хармонизирана изпитателна процедура за леки автомобили”). Тестът WLTP също се извършва в лабораторни условия, но се основава на строги изпитателни процедури, които се приближават повече до данните за разхода на гориво и емисиите на CO2 в условия на реално пътно движение. Tози нов изпитателен цикъл е важна предпоставка за запазване на основата за получаване на стандартизирани резултати с висока степен на повторяемост и възпроизводимост, които могат да служат като база за сравнение между отделните продукти на пазара.

SCR технология

Opel предприема незабавни действия и по отношение на емисиите на азотни окиси (NOx). Инженерите на автомобилния производител с централа в Рюселсхайм започнаха работа върху оптимизирани решения за повишаване на ефективността на системите за третиране на отработилите газове при дизеловите двигатели, отговарящи на стандарта Euro 6 с прилагане на технологията за селективна каталитична редукция SCR с цел подобряване на резултатите с оглед на бъдещите изисквания на нормата RDE. RDE (Real Driving Emissions) е норма за емисиите при шофиране в реални условия, която ще допълни актуалните тестови методи, измервайки емисиите на автомобилите директно на пътя.

"Нашите анализи през последните месеци показват, че в нашите автомобили няма устройства, които да ни дават информация дали автомобилите са подложени или не на изпитания при определен тестови цикъл. Независимо от този факт ние вярваме, че сме в състояние да повишим допълнително ефективността на мерките за намаляване на окисите на азотните емисии на нашите отговарящи на Euro 6 дизелови двигатели чрез прилагане на технологията за селективна каталитична редукция SCR, с което да направим важна положителна крачка в насока изпълнението на бъдещите RDE изисквания,” подчерта д-р Нойман. “Ние ще използваме системи SCR като масово решение при нашите дизелови двигатели със сертификат Euro 6, правейки следващата крачка напред в разработката на по-модерни и по-ефективни по отношение на разхода и опазването на околната среда технологии.

Работата по SCR мярката за допълнително подобряване на характеристиките на дизеловите агрегати с Euro 6 вече е в ход и очакваме производственото й внедряване да започне през лятото на 2016 година. Tази стъпка ще включи и доброволно провеждане на полева кампания за повишаване на клиентското задоволство с участието на общо 43 000 автомобила на марката, които вече се движат по пътищата на Европа (Zafira Tourer, Insignia и Cascada).Tези автомобили ще получат нови настройки в момента, в който те бъдат готови за внедряване.

Главният изпълнителен директор на Opel Group д-р Карл-Томас Нойман призова и за подобряване на прозрачността в отношенията между автомобилните компании и регулативните органи в Европа. “В САЩ, компаниите са длъжни да представят и разкрият в подробности пълната философия и технология на настройките на системите за намаляване на емисиите пред оторизираните служби. Бих желал да възприемем тази практика и в Европа.” В тази връзка, главният изпълнителен директор на Opel изяви също желание да предложи на всички автомобилни компании, които работят активно в Европа, да вземат участие в договорно съглашение за повече прозрачност.


Няма коментари към тази новина !

 
Още от : Еко
Всички текстове и изображения публикувани в Auto.OFFNews.bg са собственост на "Офф Медия" АД и са под закрила на "Закона за авторското право и сродните им права". Използването и публикуването на част или цялото съдържание на сайта без разрешение на "Офф Медия" АД е забранено.