Volkswagen закъса с нов "гейт", този път за... електромобили
След като получи съкрушителни удари заради сканадала "дизелгейт" през 2015 година, Volkswagen изцяло преработи стратегията си и обяви, че ще работи най-активно върху електромобили и хибридни задвижвания. Така, в кратък срок немският конгломерат разви сериозна гама екологични возила, които в скоро време ще станат поне двойно повече като модели и варианти.
Сега, обаче, Volkswagen успя да се замеси в нов скандал, чиито последствия могат да бъдат не по-малко сериозни от тези в сагата с манипулираните дизелови двигатели. А потресаващото в случая е, че този път "виновниците" са именно електромобилите на компанията.
Не, този път няма данни за манипулация - все пак в електрическите коли вредните емисии се произвеждат най-вече от пътниците. Проблемът, според германски медии, се дължи в наличието на канцерогенни вещества в ековозилата и по-точно на опасни метали в системите за зареждане с ток на електромобилите и плъгин хибридите.
Проблемът в зарядните устройства на екологичните модели се оказва наличието на кадмий и по-точно на 0.008 грама във всеки автомобил. Силно токсичният метал е добре излоиран и не носи пряк риск за хората, но ще е доста проблемен при бракуване и рециклиране на електромобилите.
И поради гореописания проблем, Федералната транспортна агенция на Германия е настояла за изтеглянето на 124 000 електрически и хибридини автомобили на Volkswagen. Акцията може да засегне и сестринските марки Audi и Porsche, като броят на нередовните автомобили ще стане дори още по-голям.
Моделите, които са засегнати от проблема засега са се GTE-хибридите Golf и Passat, както и електрическите e-Up! и e-Golf. От Volkswagen все още не са обявили официално сервизна акция за засегнатите коли, а производството на електромобили и хибриди продължава, вече със замяна на кадмия с безопасен материал.