Volvo иска стандартизация на зарядните за електромобили
Въпреки че електрическите коли вече не са толкова редки, скъпи или непрактични както преди години, остава един аспект от ползването им, който поставя под въпрос успешното им масово налагане - инфраструктурата за зареждане.
Към този момент се използват три вида зарядни устройства. Някои производители използват CHAdeMO зарядни, работещи с постоянен ток, други залагат на т.нар. SAE J1772, които пък са с променлив ток. А еквивалентът на Apple в автомобилния свят - Tesla, използват свое собствено зарядно, което не пасва на никакъв чужд продукт.
Volvo продължава да развива гамата си от хибридни коли и смята в даден момент да се насочи към изцяло електрическите такива. Шведите обаче виждат ясния недостатък от наличието на три различни системи за зареждане, затова настояват за въвеждането на единна стандартизирана технология, която да се прилага от всички производители.
Комбинираната зареждаща система (Combined Charging System, CCS) е базирана на SAE J1772, но използва и технология за бързо зареждане с постоянен ток като CHAdeMO. Така тази 2-в-1 система позволява различни начини на зареждане, но с един и същ накрайник - Combo2.
Поддържащите идеята Audi, BMW, Daimler, Porsche, Volkswagen и други са се обединили в консорциума Charging Interface Initiative, който е подкрепен и от Дружеството на автомобилните инженери. Дори идеята се окаже успешна и Combo2 да стане общоприет факт, първоначално за ползването му ще се необходими поне адаптери. Все пак това е стъпка в една добра насока.
От друга страна - никакви, ама съвсем никакви опити няма да се използват наличните стандарти в енергетиката. А не е да няма такива.