Тези 5 пикапа на Jeep могат да вдъхновят за завръщане в сегмента
Ще го има или не? Хората от Jeep постоянно си играят с нервите на своите фенове в последно време, ту пускайки партенки за завръщане в сегмента на пикапите, ту правейки крачка назад. Легендарната марка реално липсва от този пазар от близо две десетилетия, а последната подсказка е, че скоро ще бъде представен концептуален модел. Ето защо Ви предлагаме да се върнем малко в историята, за да видим духа на пикапите на Jeep, защото едно нещо със сигурност знаем за тази компания - там ценят наследството си и е твърде вероятно да вземат основни черти от някой от бившите си модели.
Jeep Comanche (1985-1992)
Прилича изключително много на познатия и по нашите ширини Cherokee, произвеждан до 2001 година. Има обаче една основна разлика. Cherokee се правеше чрез моно-конструкция, докато това решение не е вършило работа за Comanche, който все пак е трябвало да носи по-сериозни товари в каросерията си. Този пикап в никакъв случай не е бил тотален хит на пазара, но пък е събрал малка и лоялна група притежатели, които го обожават заради перфектните му пропорции и отличния 4-литров двигател.
Jeepster Commando (1966-1973)
Може пък новият пикап на Jeep да вземе нещо повече от Commando. Симпатичен и мултифункционален модел, който печели много денове с опцията за махане на покрива на кабината. Така машината става еднакво използваема както на нивата като четириколесен вол, така и в града, като чаровен офроуд-кабриолет. Когато се появява през 1966 моделът предлага различни палитри, сред които и ексклузивната Hurst Jeepster със "състезателни" линии по тялото, гуми Continental и оборотомер до 8000 об/м. След това обаче видът му става далеч по-конвенционален.
Имайки предвид, че собственикът на Jeep - FCA вече има стабилен представител в сегмента на големите пикапи с линията Ram, то нищо чудно един нов пикап на Jeep да избегне пряката конкуренция със своя побратим и да се насочи към по-бутиковите решения, каквото несъмнено е Commando.
Jeep Forward Control (1956-1965)
Честно, не знаехме, че машини с подобен вид са се произвеждали и извън Източния блок. Удивително напомнящ на нещо, излязло от съветските автомобилни заводи, Forward Control е чистокръвен работяга. Двигателят е разположен под кабината, а пасажерите имат отлична видимост. Това, разбира се, едва ли се е отразило добре на краш-тестовете. Всъщност този модел използва шасито на CJ-5, което е в основата на производството на Jeep в последните 40 години.
Връщане на подобен модел има повече логика под името Ram, но от друга страна за Jeep би било много по-лесно директно да вземат шасито на Wrangler и да измислят нещо съвременно в този стил.
Jeep Gladiator/J-Series (1962-1988)
Това е най-дълго живялият пикап с марката Jeep. По същество той е направен на базата на семейния SUV Wagoneer, а името Gladiator е добавено през 1971 година, за да се подчертае товарния му капацитет. Моделът е създаден за директен сблъсък с конкурети като General Motors, Ford и, иронично, Dodge, с който днес са под една шапка. От една страна не звучи логично връщане в същия сегмент на комерсиалните пикапи. От друга обаче от Jeep планират завръщането на модела Wagoneer като огромен семеен SUV с три редици седалки, така че няма да се изненадаме това да повлече от миналото и Gladiator.
Jeep JK-8 Kit
Всъщност и днес можете да си купите пикап на Jeep. Но всъщност първо ще трябва да си вземете един Wangler, след това да платите още 6000 долара за допълнителното оборудване и най-накрая сами да префасонирате Wangler-a в JK-8. Освен това ще трябва и сами да си намерите боята и да го боядисате.
Към момента са продадени около 1000 допълнителни пакета с оборудване за тази трансформация, което говори за интерес от страна на феновете на марката. Може би тайната на новия пикап на Jeep е точно под носа ни - базирана на Wrangler машина, която да можете да си купите от магазина без цялото главоблъскане по сервизи и майстори.
Дали Jeep ще се завърнат в сегмента на пикапите не знаем, но знаем къде може да намерите разнообразно оборудване за вашия джип или пикап - при нашите приятели от Gladiator Offroad-Technik.