20 април 2024
Категории
  •  Автомобили
  •  Мотоциклети
  •  Лекотоварни
  •  Тежкотоварни
  •  Хоби
  •  Иновации
  •  Ретро
  •  Лица
  •  Премиери и изложения
  •  Тунинг и прототипи
  •  Хора и пътища

Български екипаж в топ 3 на ЕкоНОВА рали Словения

Калин Дедиков и Георги Павлов със силен старт на сезона

Българският екипаж Калин Дедиков и Георги Павлов с Great Wall C30 завършиха на трето място в тежкото и предизвикателно ЕкоНОВА рали Словения. Тандемът се качи на подиума с минимално изоставане от победителите Урета/Оскош от Испания и вторите в състезанието Здовц/Голуб.

Екипажи от седем държави взеха участие в първото за 2016-та година международно еко рали. Официалният старт беше даден на брега на езерото Блед, а трасето включваше над 680 предизвикателни километра в Алпите. За да направят състезанието максимално трудно и интересно, организаторите от „С рали тийм” бяха подготвили дълги състезателни отсечки. Повечето от тях стартираха в Словения с изкачване и финишираха в Австрия след дълго спускане по серпентините между двете държави. Кратка почивка за състезатели и автомобили имаше единствено на едночасовия регрупинг в центъра на обявената за „Зелена столица на Европа” за 2016-та година Любляна. Във втория ден от ралито там се проведе и атрактивния за пилоти и зрители етап „Джимхана”.

Първият ден включваше 380-километров маршрут с четири състезателни отсечки. Те се оказаха сериозно изпитание дори за екипажите, които имаха зад гърба си няколко участия в ралита като „Монте Карло”. В челото на класирането имаше оспорвана борба между опитните участници от Световния еко рали шампионат и няколко местни отбора, състезаващи се с последния модел на Тойота Приус. В края на деня обаче, начело в класирането излязоха българите Калин Дедиков и Георги Павлов с Грейт Уол Ц30 с минимална преднина пред испанците Луис Урета/Франциско Оскош Тойота Ярис Хибрид и словенската звезда в спорта Грегор Здовц с навигатор Сашо Голуб с Тойота Приус.

Вторият ден от състезанието, включващ преминаване в двете посоки на най-дългата 26-километрова отсечка Згорнье Езерско/Логарска долина, обърна резултатите в полза на екипажите на Тойота. Напред в класирането се придвижиха и италианците Ди Бела/Канале с Тойота Аурис Хибрид, но те завършиха състезанието на четвърта позиция в генералното класиране. Българите дадоха трето време в затвореният етап Джимхана, и опитваха да компенсират по-ниската мощност на своя автомобил и изоставането си при неколкократните изкачвания до билото на планината с максимално бързо преодоляване на спускането към финала. Въпреки прегряването на спирачките, Дедиков и Павлов успяха да се задържат в челото на класирането на всички отсечки и да завършат с качване на подиума в най-трудното състезание в историята на еко ралитата.

На финала повечето участници коментираха, че Еко НОВА рали Словения безапелационно печели приза за най-трудно състезание от този тип въобще и адмирираха идеята на основния двигател на организацията Примош Лемез да постави техниката и участниците наистина на лимита на техните възможности, като едновременно с това създаде уникални условия за представяне на екологичните достижения в автомобилостроенето. За първи път реално участие в състезание записаха новите Тойота Приус и Хюндай задвижван с водород.

Калин Дедиков: "За нас участието беше огромно предизвикателство и съм изключително доволен от резултата. Въпреки, че не носи точки за световната купа на ФИА, конкуренцията в състезанието беше много силна, и перфектно подготвена. Ние не разполагаме с техниката и оборудването на водещите отбори, и се налага да компенсираме това по някакъв начин, което прави състезанието много по-трудно и интересно за нас. Състезанието ни помогна да си сверим часовника спрямо останалите и да се подготвим за предстоящите стартове за световната купа."



Рейтинг :
09.09 2023 в 06:24 1
+ 0
- 0
sffsdf9434
 
Още от : Мотоспорт
Всички текстове и изображения публикувани в Auto.OFFNews.bg са собственост на "Офф Медия" АД и са под закрила на "Закона за авторското право и сродните им права". Използването и публикуването на част или цялото съдържание на сайта без разрешение на "Офф Медия" АД е забранено.