Defender потвърди тригодишна програма за рали „Дакар“
Британците ще участват и в Световния рали-рейд шампионат
Като част от пълноценното си участие в Световния шампионат по рали рейд на ФИА (W2RC), Defender ще се включи с отбор на производителя в рали Дакар – най-тежкото офроуд състезание в света.
Както може би мнозина от вас знаят, досегашният офроуд модел на Land Rover се разраства в отделна марка, подобно на „събратята“ Range Rover и Discovery, като се очаква да видим цяла фамилия от модели с новата емблема.
От 2026 г. тригодишната програма на Defender ще включва участие с два автомобила във всичките пет кръга на W2RC, като ежегодно трети автомобил ще се включва в ключовото събитие на шампионата – Дакар.
В периода от 2026 до 2028 г. автомобилите Defender ще се състезават в категорията „Stock“ на ФИА, предназначена за автомобили, базирани на серийни модели, в рамките на рали Дакар и пълния формат на W2RC. Актуализацията на спортните и техническите правила за тази важна категория, която ще бъде въведена през 2026 г., ще направи състезанията значително по-конкурентни и ще предостави перфектната платформа за демонстрация на изключителните способности и издръжливост на Defender.
Defender е създаден за Дакар. Неговата вродена способност и специално проектираната архитектура D7x (x за „екстремна“) се основават на олекотена алуминиева монокок конструкция, която осигурява здрава структура на купето. Тази конструкция е три пъти по-здрава от традиционните такива, базирани на рама, което предоставя идеална основа за справяне с екстремните условия, характерни за Дакар.
Пълна развойна програма за състезателната версия на Defender вече е в ход, като тя ще завърши с тестово събитие през есента на 2025 г., последвана от официално представяне на отбора преди Дакар 2026.
Марк Камерън, Изпълнителен директор Defender, сподели: „Рали Дакар 2025 започва днес. Defender вече е тук, демонстрирайки своите способности и издръжливост чрез официалното ни автомобилно партньорство, но фактът, че след 12 месеца ще се завърнем с три автомобила Defender от отбора на производителя в началото на пълната кампания на Световния рали рейд шампионат на ФИА, е наистина вълнуващо. Избрахме да се състезаваме в категорията „Stock“, за да покажем здравината и надеждността на серийния Defender. Очаква се много работа през следващите 12 месеца, но с тестовата и развойна програма на Defender, която е в ход, отборът вече се готви за най-голямото приключение в моторните спортове, което предстои от 2026 г.“
Джеймс Баркли, Изпълнителен директор JLR Motorsport, сподели: „Нарекъл съм Дакар „Еверест на моторните спортове“. Да бъда тук днес и да видя отново началото на пролога, още веднъж подчертава сериозността на предизвикателството, пред което сме изправени. Това ще бъде невероятно приключение както от човешка, така и от инженерна гледна точка, а отборът вече усилено работи върху разработването на Defender в съответствие с новите правила на ФИА W2RC за категорията „Stock“ за 2026 г., които ще направят състезанията още по-конкурентни. Ние, заедно с ФИА, ASO и други производители сме помогнали за оформянето на тези нови регулации, които представляват вълнуваща нова глава за Дакар, W2RC и рали рейд спорта като цяло. Очаквам с нетърпение да ви споделя скоро новини за състезателната рали рейд версия на Defender, която е в процес на разработка.“
Въпреки че до 2026 г. Defender няма да се състезава в Дакар, през 2025 г. ще играе ключова роля в ралито като официален автомобилен партньор на събитието. Автопарк от 20 автомобила Defender ще подкрепя състезанието, което започна в Биша, Саудитска Арабия, и завършва в Шубайта, превозвайки официални лица и VIP медии. Допълнително, шест специализирани разузнавателни автомобила Defender ще бъдат използвани от организаторите на Рали Дакар за планиране на маршрутите за събитията през 2026 г., 2027 г. и 2028 г.