19 април 2024
Категории
  •  Автомобили
  •  Мотоциклети
  •  Лекотоварни
  •  Тежкотоварни
  •  Хоби
  •  Иновации
  •  Ретро
  •  Лица
  •  Премиери и изложения
  •  Тунинг и прототипи
  •  Хора и пътища

F1: Розберг и Хамилтън най-бързи в първия ден в Сочи

Съотборниците в Mercedes Нико Розберг и Люис Хамилтън дадоха най-добрите времена в първите две свободни тренировки преди състезанието от четвъртия кръг от календара на Формула 1 в Сочи, Русия. По улиците на Олимпийския парк край Черно море Розберг закова хронометъра на 1:38.127 минути в първата сесия, в която направи общо 32 обиколки. След него, на сериозно изоставане от 0.722 от секундата, остана Хамилтън, следван от двамата пилоти на Ferrari Себастиян Фетел и Кими Райконен.

Във втората тренировка световният шампион и временният лидер си размениха ролитя, като Хамилтън регистрира най-добра обиколка от 1:37.583 минути, а между него и Розберг се вклини Фетел с изоставане от 0.652 секунди.

Денят не бе от най-приятните за самия Фетел. Наложи се германецът да използва нова скоростна кутия за своя болид, което автоматично се превъдна в наказание от 5 места спрямо позицията, която ще заеме в съботната квалификация. Във втората тренировка пък Фетел предизвика пускането на виртуалната кола за сигурност, след като машината му го предаде заради електрически проблем.

Недоволни от настилката на трасето пък останаха Хамилтън и Розберг. Британецът беше по-остър в позицията си и определи поведението на болида като "пързаляне на лед". Според него гумите, с които разполагат отборите за Гран При на Русия не осигуряват нужното сцепление. Самият Хамилтън имаше завъртания и в двете свободни тренировки. Съотборникът му Розберг допълни, че настилката на трасето е твърде гладка и няма нищо общо с тази на останалите писти в календара.

В същото време стана ясно, че от Ferrari са използвали още три кредита за развитието на двигателя. Преди началото на сезона "Черните кончета" изразходваха цели 23 кредита, което означава, че отборът разполага само с 6 до края на сезона. Промяната означава, че в Русия Себастиян Фетел ще използва своя трети двигател от общо пет позволени за сезона, а Райконен ще използва втория си двигател.

От Mercedes също решиха да направят промени. Германците са направили подобрение по горивната система, използвайки 2 кредита, оставайки с 11 до края на сезона.

И не на последно място - отборът на Red Bull тества един от вариантите за системи за сигурност на откритата част на кокпита. Устройството, наречено "Аеро щит" по същество е прозрачен параван, даващ доста кабриолетен вид на болида. То беше тествано в рамките на една обиколка от Даниел Рикардо, като пилотът сподели, че видимостта е била на задоволително ниво по време на краткото изпитание. Системата получи подкрепа от ветераните на McLaren Дженсън Бътън и Фернандо Алонсо, според които от естетическа гледна точка преградата е много удачно решение, правейки автомобила по-красив.

Други пилоти като Фелипе Маса и Ромен Грожан обаче споделиха, че предпочитат системата "Ореол", тествана от Ferrari. Според тях трябва да се направи всичко възможно кокпитът да остане открит, за да бъде запазена философията на състезанията с едноместн болиди.



Рейтинг :
09.09 2023 в 06:22 1
+ 0
- 0
sffsdf10521
 
Още от : Мотоспорт
Всички текстове и изображения публикувани в Auto.OFFNews.bg са собственост на "Офф Медия" АД и са под закрила на "Закона за авторското право и сродните им права". Използването и публикуването на част или цялото съдържание на сайта без разрешение на "Офф Медия" АД е забранено.