16 април 2024
Категории
  •  Автомобили
  •  Мотоциклети
  •  Лекотоварни
  •  Тежкотоварни
  •  Хоби
  •  Иновации
  •  Ретро
  •  Лица
  •  Премиери и изложения
  •  Тунинг и прототипи
  •  Хора и пътища

Големите неизвестни пред рали "Дакар" 2019

Маршрутът на рали "Дакар" 2019 трябваше да бъде обявен още в началото на тази седмица, но серия сътресения и неясноти принудиха организаторите от A.S.O. да отменят събитието и да отложат презентацията за утре.

Първият голям шок за организаторите на надпреварата, бе отказът на Чили да бъде домакин на част от етапите от следващия "дакар". Страната бе домакин от първото издание на маратона в Южна Америка през 2009 до 2015 година. А още докато течеше тазгодишния "Дакар" официални лица и от държавата и от A.S.O. потвърдиха интензивни преговори и принципното съгласие на чилийското правителство, гарнирано с титлата на чилиеца Игнасио Касале в класа на ATV-четириколките.

Макар новото правителство на латионоамериканската държава да имаше желание за участие в ралито, официалното му стъпване в длъжност едва в средата на март тази година затрудни провеждането на преговори с французите. А официалната информация гласи, че Чили не може да подкрепи "Дакар" 2019 "по икономически причини", като властите се надяват да са част от проекта през 2020 г.

Вторият и може би по-голям шок бе, че най-натискащата се за домакинство държава - Боливия, също се отказа да бъде домакин на рали "Дакар" 2019. Това бе обявено едва вчера, а сред неофициалните причини са исканията на правителството ралито да минава и през други региони на високопланинската държава, освен традиционните Ла Паз, Оруро и Потоси, което е срещнало съпротива от страна на A.S.O. заради трудната логистика. Обещанието е сходно като това на Чили - Боливия да се върне през 2020 г.

Най-голямата драма, обаче, е че единствената страна, която е потвърдила домакинство на рали "Дакар" 2019 - Перу, сега няма връзка с традиционния домакин Аржентина, тъй като именно Чили и Боливия се намират между двете страни. А слуховете и без това отхвърлят Аржентина, която иска да насочи усилия и финанси към Формула 1, за сметка на рали-рейд надпреварата.

Освен Перу, заявката си за домакинство даде и Еквадор, но все още няма официални резултати. Но пък в тази ситуация може да се преосмисли идеята. Колумбия и Бразилия също са сред спряганите имена, но дали ще има време за проучване на маршрута и по-важното - за преговори с властите?

Какво следва от тук нататък? Най-тежкият вариант е да станем свидетели на ситуацията от 2008 година и просто да няма "Дакар" 2019. За това не ми се и мисли. Вариант 2 е все пак тихоокеанска надпревара, включваща Перу, Еквадор и евентуално Колумбия. Вариант 3, ако Аржентина все пак даде рамо е за един псевдо-Дакар в мини формат, включващ Аржентина и Паргвай (където бе стартът през 2017 г.). Но това би довело до сериозен отлив от състезатели, които се умориха от кал и дъжд без пясък.

Африка? Слуховете за завръщането на рали "Дакар" на Черния континент се появиха още когато надпреварата се премести в Латинска Америка. Сега са по-силни от всякога, като се спрягат както традиционните за "Париж - Дакар" държави около Сахара, така и Южна Африка.

Какво точно ще се случи - ще разберем утре...



Рейтинг :
09.09 2023 в 05:21 1
+ 0
- 0
sffsdf31595
 
Още от : Мотоспорт
Всички текстове и изображения публикувани в Auto.OFFNews.bg са собственост на "Офф Медия" АД и са под закрила на "Закона за авторското право и сродните им права". Използването и публикуването на част или цялото съдържание на сайта без разрешение на "Офф Медия" АД е забранено.