Peugeot търси трета поредна победа в Дакар с 3008DKR Maxi
След като спечели последните две издания на рали Дакар, Peugeot се цели в трети пореден успех в най-престижната крос-кънтри надпревара в света. За тази цел компанията подготвя подобрена версия на шампионския автомобил 3008DKR, който триумфира през януари в Аржентина. Новият автомобил идва с добавка Maxi към името, но ще разполага и с редица технически подобрения.
Спецификациите все още не са известни, но се знае, че машината ще е с над 20 см по-широка от предишния вариант, което ще я направи още по-стабилна при атакуване на препятствията по пресечения терен. Това ще доведе и до напълно ново окачване, чиито характеристики за момента все още са тайна.
Шампионският 3008DKR е задвижван от 3-литров турбодизел, който изпраща 340 к.с. само на задните колела. Логиката е да вдим същия или подобрена версия на този агрегат, който да даде още малко живец на и без това страхотното бъги. Този двигател осигури първата победа за автомобил с една задвижваща ос от над десетилетие, като предишният такъв случай бе с Жан-Луи Шлесер през 2000 година, когато произведеният от него прототип триумфира по класическото трасе Париж-Дакар.
Новият автомобил ще бъде използван още следващия месец по време на рали "Пътят на коприната", което ще предостави жестоко предизвикателство от Москва до Пекин. В него с 3008DKR Maxi ще се включат Себастиян Льоб, Стефан Петерханзел и Сирил Депре, а четвъртият жокер на армадата Карлос Сайнц ще се присъедини чак за рали Дакар в началото на 2018 година.
Това, което се опитва да направи френският производител е съвсем типично за това състезание. Дълги години поред Mitsubishi доминираше в надпреварата, а след това същото направи и Volkswagen. Последва серия от поредни титли за Mini, преди Peugeot да се завърне със заводската си програма и да поеме щафетата на лидер в най-престижното офроуд рали в света.