Преди старта на рали Дакар 2016: камионите
В серията ни материали за различните класове стигаме и до „тежката артилерия” на рали Дакар 2016. Точно 55 едрогабаритни машини ще видим на старта на оф-роуд маратона в Буенос Айрес утре, а положението в този клас като че ли изглежда също така предначертано, както при автомобилите.
Тоталният доминант в пустинята – отборът на Камаз залага на добре познатите си машини и пилоти – Айрат Мардеев, Едуард Николаев, Андрей Каргинов и бързата асистенция Дмитри Сотников. Руските машини имат вече 13 победи в пустинната надпревара, което ги прави абсолютен лидер в класа. Но пък няма изявен лидер сред пилотите, тъй като и Мардеев, и Николаев, и Каргинов записаха по една победа. Дали пък тази година няма да е ред на скромния Сотников?
Срещу руснаците, отново ще се изправи тимът на Де Рой и Iveco. Голямата новост тази година е, че съотборник на Херард де Рой стана не кой да е, а сериозният му конкурент Алеш Лопрайс. Това звездно дуо има всички шансове (ако всичко с техниката е наред), сериозно да разбърка картите на руснаците. Все пак Де Рой има и една победа през 2012 година и залага страшно много на нов успех.
Не трябва да изпускаме от очи, обаче, още няколко машини. На първо място, това е приятната изненада от рали „Мароко” Мартин ван дер Бринк с Renault, който винаги е гравитирал около топ 10, а сега има доста по-сериозни амбиции за челно класиране. Такива амбиции има и тимът на МаЗ от Беларус, чиито машини са разработени със съдействието на шампионите от Камаз и с всяка следваща година показват все по-добри резултати. Мартин Коломи с Tatra също е бил сред 10-те най-добри в надпреварата и отново е с голям хъс за призово класиране.
Интересното за десерт при камионите, е завръщането на Ханс Стейси в тима на MAN. Именно с такава машина, братовчедът на Херард Де Рой спечели последния африкански „Дакар” през 2007 година, както и два подиума в Южна Америка.