20 април 2024
Категории
  •  Автомобили
  •  Мотоциклети
  •  Лекотоварни
  •  Тежкотоварни
  •  Хоби
  •  Иновации
  •  Ретро
  •  Лица
  •  Премиери и изложения
  •  Тунинг и прототипи
  •  Хора и пътища

Рали България 2016: преди старта

Участниците в 47-ото издание на рали „България” имаха два дни за опознаване на отсечките на състезанието, което стартира официално снощи с церемониален старт пред Катедралата във Варна. Днес сутринта започна реалният старт на надпреварата, а стартовият списък наброява 38 екипажа. Ето какво споделиха някои от пилотите преди старта на надпреварата: 

Пламен Стайков (Mitsubishi Lancer Evo IX): „Нови етапи за целия български автомобилен спорт. Малко съм разочарован от състоянието на тези пътища, но мисля, че не трябва да сме негативни – това е рали „България” и трябва да сме радостни, че можем да караме тук. Сигурен съм, че големите дупки ще бъдат запълнени, но на места ще има много фракция и кал, което ще направи отсечките по-трудни.

Йордан Атанасов (Mitsubishi Lancer Evo IX): „Мисля, че отсечките са нормални, но не сме описвали дупките, тъй като ще бъдат запълнени. Ако обаче някои от тях останат, ще има изненади. Нямам предпочитания към времето, ако вали, може би ще е по-интересно, но и по-трудно за всички."

Стоян Апостолов (Honda Civic): „Никакви проблеми по етапите, все пак това не е писта, а рали отсечки. Карал съм на състезания, където пътищата са много по-разбити. Важното е, че това са нови отсечки и най-после излизаме от рутината на рали „България” в последните 15 години – нови етапи, повече публика, съвсем различна атмосфера. Надявам се, че времето ще е хубаво, тъй като ще има повече публика по етапите. За мен е страхотно, че два пъти ще караме в града, където ще има най-много зрители.

Станислав Владимиров (Opel Astra): „Интересни етапи, с някои много бързи участъци и технични секции. Може би запълването на дупките на пътя ще извади доста фракция за вторите минавания. Подготвихме колата много добре, всичко беше навреме, този път не ни се наложи да работим в седмицата преди старта, така че при нас атмосферата е по-спокойна.

Рали „България” е трети кръг за 2016 година в балканския рали трофей (BRT), който този сезон е част от европейския рали трофей (ERT). Предишните два старта бяха рали „Арад” в Румъния и турската надпревара „Мармарис”.

В рали „Арад” победата спечелиха Симоне Темпестини и Кармен Гауреану (Ford Fiesta R5), като Кармен е добре позната у нас от времето, когато се състезаваше с европейската рали шампионка Екатерина Стратиева. Симоне надви Рашид Ал Кетби и Дан Гъртофан, победителят от рали „Сибиу” в битката на пилотите, каращи автомобили версия R5.

Ягиз Авджъ и Бахадир Гюченмез с Peugeot 208 T16 спечелиха 45-ото издание на рали „Мармарис”, втори кръг от балканския рали трофей, като развръзката на състезанието се оказа повече от любопитна. На второ място завършиха победителите от рали „България” миналата година Мурат Бостанджъ и Онур Ватансевер (Ford Fiesta R5). Разликата между първото и второто място се оказа едва 11,3 секунди, а в разлика влиза и наказанието от 10 секунди, което получи Бостанджъ в хода на надпреварата.

В турското състезание не участва нито един чуждестранен екипаж, а третият кръг от надпреварата – рали „България” ще излъчи трети пореден различен победител от началото на сезона.



Рейтинг :
09.09 2023 в 06:19 1
+ 0
- 0
sffsdf11667
 
Още от : Мотоспорт
Всички текстове и изображения публикувани в Auto.OFFNews.bg са собственост на "Офф Медия" АД и са под закрила на "Закона за авторското право и сродните им права". Използването и публикуването на част или цялото съдържание на сайта без разрешение на "Офф Медия" АД е забранено.