21 октомври 2019
Категории
  •  Автомобили
  •  Мотоциклети
  •  Лекотоварни
  •  Тежкотоварни
  •  Хоби
  •  Иновации
  •  Ретро
  •  Лица
  •  Премиери и изложения
  •  Тунинг и прототипи
  •  Хора и пътища
FACEBOOK

Рали "Дакар" 2019: само в Перу

Снимка: A.S.O. / dakar.com

Организаторите на рали "Дакар" обявиха подробности за издание 2019 на легендарния маратон. Както изказахме предположение вчера, имаше вариант маратонът да протече само и единствено на територията на Перу. И това стана официален факт преди броени минути.

След като Чили, а по-късно и Боливия се отказаха от домакинство на рали-рейд надпреварата, организаторите нямаха много шансове, освен да изберат Перу като единствен домакин на състезанието догодина. Двете отказали се държави откъсват Аржентина от трасето, а оказа се, тази страна също "се умори" да приема етапи от "Дакар". И оставането само в на свой ред противилата се няколко години за домакинство държава на брега на Тихия океан бе единствения спасителен пояс за френската компания A.S.O.

И така, 41-ото издание на рали "Дакар" ще се проведе между 6 и 17 януари 2019 година, като ще представлява гигантска обиколка на Перу със старт и финал в столицата Лима. И така обещава да е едно от "най-пясъчните" издания в историята на маратона, макар като замисъл да ззвучи малко несериозно за майката на всички ралита. Все едно, в африканската история на ралито, трасето да беше само в Мароко или Мавритания.

Другата голяма новина обявена днес, бе не по-малко важна обявяването на т. нар. Dakar Semi-Marathon или "втори шанс". През януари станахме свидетели колко тежки могат да бъдат пустинните трасета в Перу и как немалко състезатели затъваха тежко в пясъците и отпадаха от маратона след едва няколкостотин километра участие. Сега, в дух на добра воля, организаторите дават втори шанс на отпадналите - да се присъединят отново към кервана по време на почивния ден и да рестартират участието си в състезанието. Естествено, в отделно "полумаратонско" класиране, различно от официалното.

Засега, тази облага ще важи само за състезатели с автомобили, SSV-бъгита и камиони, докато за мотоциклети и ATV май няма да се предвижда. Подобни участници ще следват стриктни правила, които да гарантират феърплея, специално що се отнася до стартовия ред за специалните етапи.

Рали "Дакар" 2019 ще предложи 10 състезателни дни плюс почивен ден. "Смятаме да направим по-технични и трудни етапи, тъй като в този тип географски терени с пясък и дюни ще ни е трудно да направим отсечки, по-дълги от 400 км", заяви директорът на надпреварата Етиен Лавин. "Но ще имаме поне 70% от етапите от пясък и дюни, което е уникално за историята на рали "Дакар".

Лавин е уверен, че въпреки отсъствието на повече заинтересовани държави, плажовете, пясъците и трасетата в Перу все така ще привлекат най-добрите състезатели в света на рали-рейда. "Знаем, че ще привлечем най-добрите, тъй като всяка година това е състезанието с най-високо ниво. Видяхте със сериозните инциденти на пилоти като Льоб и Нани Рома, че Перу не е просто място за разходки и има доста тежки терени".

Шефът на рали "Дакар" заяви, че все още търси заместник на бившия спортен директор и шампион в надпреварата Марк Кома. "Да се намери подходящият човек за тази роля не е лесно. За този пост трябва енергичен, креативен и силен човек, който да се посвети на работата си в продължение на месеци почти без прексъване. трябва ни още малк овреме да намерим идеалната личност, но първият ни приоритет е да направим схема на трасето в Перу, което да е качествено и да привлече голям интерес".

Моето лично мнение е, че с този си формат, "Дакар" (макари и със сигурност тежък и интересен) дава много голям шанс на конкурентната надпревара Africa Eco Race, която следва маршрута на класическия "Париж - Дакар" в Африка. И няма да се учудя да видя все повече големи имена в спорта на стартовата арка в Монако, а не в Лима...


Препоръчани материали

Няма коментари към тази новина !

 
Още от : Мотоспорт
Всички текстове и изображения публикувани в Auto.OFFNews.bg са собственост на "Офф Медия" АД и са под закрила на "Закона за авторското право и сродните им права". Използването и публикуването на част или цялото съдържание на сайта без разрешение на "Офф Медия" АД е забранено.