29 март 2024
Категории
  •  Автомобили
  •  Мотоциклети
  •  Лекотоварни
  •  Тежкотоварни
  •  Хоби
  •  Иновации
  •  Ретро
  •  Лица
  •  Премиери и изложения
  •  Тунинг и прототипи
  •  Хора и пътища

С българска победа започна рали Breslau Poland 2016

На масивния танков полигон край Дравско, Полша, вчера бе даден стартът на рали Breslau Poland 2016. Най-голямото оф-роуд състезание в Европа, което се организира от българин – офроуд доайенът Александър Ковачев, привлече на старта си близо 160 машини от всички класове – мотоциклети, ATV, бъгита, автомобили и камиони, които ще трябва да се преборят с 8 състезателни дни и над 1500-километрово трасе.

Традиционно, Breslau Poland е разделено на две основни категории (можем да кажем две автономни състезания даже) – класическата за ранните издания на състезанието „екстремна”, свързана с преодоляването на тежки водни и кални препятствия и скоростната „крос-кънтри”, която може да бъде определена като „европейския Дакар”.

Именно в „крос-кънтри” категорията на Breslau Poland 2016 тази година има и българско участие, в лицето на екипажа Цанко Цанков и Зорница Тодорова, които участват в подкатегорията на SSV/UTV бъгитата с Yamaha YXZ1000R. Победителите в българската версия на Breslau – Balkan Offroad Rallye от миналата година, ще трябва да се преборят за успеха на полска територия с още 11 машини, както и да се пробват да дадат най-бързо време в смесеното класиране с автомобилите.

Вижте първите им впечателния след финала:

А шансове за успех Цанко и Зори имат! В близо 300-километровата първа състезателна отсечка на Breslau Poland 2016, родният екипаж бе най-бърз в класа си, надвивайки с 25 минути германците Берд Кюн и Маркус Паас, като очакваме резултатите от официалното класиране, където от лидерството може да ги детронира единствено пропусната контролна точка в трасето.

Иначе, първият етап на рали „Бреслау” бе доста атрактивен, но и тежък, тъй като започна в силна жега, която пък бе последвана от порой, който направи скоростното трасе на „крос-кънтри” категорията тежко почти като това на „екстремистите”. И макар че тази година не са предвидени нощни етапи в Полша, немалко участници финишираха първата отсечка след полунощ. Подробно класиране всеки ден може да откриете на сайта на състезанието, а добрата новина е, че на страницата на ралито в интернет ще може да следите представянето на българите (и на всички участници, разбира се) в реално време, благодарение на сателитните тракери във всяка машина.

Организаторът на Breslau Poland Александър Ковачев, сам един от успешните състезатели в маратона от миналото, очаква доста интересна и трудна надпревара тази година. „Всяка година в Полша е подарък, предвид факта ,че използваме едни от най-натоварените военни полигони на НАТО за нашите трасета. Взехме всички възможни разрешения от гражданските и военните власти, за да можем да имаме офроуд състезание в сърцето на Европа, местните власти и военните са много кооперативни и не ни направиха нито една спънка”, заяви Алекс.

„Ще имаме три бивака – първият тук в Дравско, край Борне Сулиново на север и накрая недалеч от Познан. Състезателите ще „вкусят” всичко от Breslau – гори, блата, пясък, изоставени военни поделения, като всичко ще бъде миксирано в перфектен роудбук с много технична навигация. Очаквам състезанието да се реши в последния ден. Колкото и преднина да са натрупали пилотите, водещи в отделните категории, последните етапи в региона на Биедруско и Познан може да поднесат доста изненади. Когато пристигнем, тревата ще е доста висока и първите стартирали ще трябва да работят доста усилено, за да намерят трасето. Ако аз самият се състезавах, щях да се фокусирам изключително върху това, да не правя навигационни грешки. И моят съвет е всички да се опитат да бъдат дисциплинирани и концентрирани по време на етапите. Не можеш да спечелиш състезание без тези фактори”, добавя г-н Бреслау.

„Тази година обновихме изцяло системата ни за контрол и проследяване на състезателите, като добавихме и автоматична алармена функция в случай на катастрофа. Сигурността винаги е била приоритет №1 в това състезание и се надявам с новите функции времето за реагиране при проблем да е доста по-кратко. Макар това да е шестото поред състезание в Полша на което съм директор, все още има какво да науча, но явно се справям добре с ученето, тъй като сега имаме почти 40% нови участници и такива, завърнали се на трасето след дълги години отсъствие. Това, което виждате в Полша, на 100% е валидно и за надпреварата в България – Balkan Offroad Rallye, която очаквам също да е много силна като участници и трасета. Вярвам, че организирането на две 8-дневни офроуд състезания в Европа, за които смея да твърдя, че са на световно ниво като организация, благодарение на неуморния труд на екипа ми, е голямо постижение, което ще бъде оценено и от състезателите, и от феновете на мотоспорта. „Бреслау” е неизменна част от работата и живота ми и се радвам, че споделям страстта си с толкова много хора от толкова различни държави”.

Днес е вторият състезателен ден на Breslau Poland 2016, като може да следите надпреварата в реално време ТУК.



Рейтинг :
09.09 2023 в 06:16 1
+ 0
- 0
sffsdf13239
 
Още от : Мотоспорт
Всички текстове и изображения публикувани в Auto.OFFNews.bg са собственост на "Офф Медия" АД и са под закрила на "Закона за авторското право и сродните им права". Използването и публикуването на част или цялото съдържание на сайта без разрешение на "Офф Медия" АД е забранено.