22 май 2022
Категории
  •  Автомобили
  •  Мотоциклети
  •  Лекотоварни
  •  Тежкотоварни
  •  Хоби
  •  Иновации
  •  Ретро
  •  Лица
  •  Премиери и изложения
  •  Тунинг и прототипи
  •  Хора и пътища
FACEBOOK

С електромобил на рали Дакар 2016

Отборът Acciona 100% EcoPowered ще направи своя втори опит за участие в рали Дакар с електрически задвижван състезателен автомобил. Този път, екобъгито ще бъде пилотирано от опитния аржентински пилот Ариел Хатон, а подобренията по машината изглеждат обещаващи за да се справи с тежкия маршрут на рали Дакар 2016.

На Дакар 2015, дебютът на екологичния болид не бе особено впечатляващ, след като усилията на Алберт Бош и Агустин Пая приключиха още преди старта на втория етап (където отпаднаха доста участници, между другото). Но и дума не е ставало проектът да бъде спрян след първия опит.

Испанската фирма Acciona, специализирана в енергийния сектор, възлага задачата за конструирането на първия си стопроцентов екологичен 4х4 модел през 2012 година и малко по малко напредва. След провала в миналия Дакар, тази година болидът определено е в по-добра кондиция, а неотдавна успя да завърши тежкото рали "Мароко". Макар 9000 километра в рали Дакар да са съвсем друго предизвикателство, екипажът може да разчита на доста подобрена техника.

Така, електрическият автомобил е с доста подобрена надеждност, а капацитетът на батериите е повишен. Автомобилът е станал с около 40% по-лек, като разчита на 8 пакета нови и по-мощни батерии, които увеличават автономността му в трасето. В тази връзка, купето е с покрив с ефективни соларни фотоволтаични панели, които да захранват някои от основните компоненти, нуждаещи се от електричество - навигация, светлини, комуникационни системи и т.н.

Дали екипът на Acciona се е справил, ще разберем след броени дни, на старта на рали Дакар 2016.


Няма коментари към тази новина !

 
Още от : Мотоспорт
Всички текстове и изображения публикувани в Auto.OFFNews.bg са собственост на "Офф Медия" АД и са под закрила на "Закона за авторското право и сродните им права". Използването и публикуването на част или цялото съдържание на сайта без разрешение на "Офф Медия" АД е забранено.