01 декември 2022
Категории
  •  Автомобили
  •  Мотоциклети
  •  Лекотоварни
  •  Тежкотоварни
  •  Хоби
  •  Иновации
  •  Ретро
  •  Лица
  •  Премиери и изложения
  •  Тунинг и прототипи
  •  Хора и пътища

10-те най-скъпи коли в Европа

Въпреки че е вторият най-малък континент, Европа е дом на 50 отделни държави и многомилионно население. Разбира се, това население трябва да се придвижва от точка А до точка В по някакъв начин. Затова за миналата година на Стария континент са продадени 12,6 млн. нови коли. Но днес няма да готовим за мнозинството от скучни хечбеци с пет места и опционален подгрев на седалките. Вместо това се насочваме към 10-те най-скъпи и екстремни машини, които се продават на континента. 

Bugatti Chiron - 2,4 млн. евро

Каквото и да кажем за Chrion, все ще е малко. Bugatti пренаписа автомобилната история с Veyron и точно когато другите големи имена започнаха да наваксват, френската марка ги матира с наследника му Chiron. 1500 коня,  1600 Нм въртящ момент и максимална скорост, ограничена до 420 км/ч. Числа, които могат да накарат всеки да се ококори. И тук идва ред на най-голямото, а именно цената. Колосалните 2,4 млн. евро осигуряват ключовете от един от само 500 Chiron-а, които ще бъдат произведени.

Koenigsegg Regera - 1,89 млн. евро 



Иновативният Koenigsegg  дебютира в концептуален вид на изложението в Женева през 2015 г., а тази година се завърна в Швейцария напълно готов. За разлика от Bugatti Chiron, който разчита само на голям бензинов двигател, Regera залага на хибридна технология. 5-литров V8 осигурява 1100 к.с., а с него работят и 3 електромотора, един от които е монтиран на коляновия вал и запълва всички "дупки" в мощността. Сумарният резултат са 1800 к.с. и 2000 Нм въртящ момент. Всичко това минава през Direct Drive система без скоростна кутия, която задвижва задните колела. От място максималната скорост от 399 км/ч се достига за само 20 секунди. Лудост! Същото важи и за цената от близо 1,9 млн. евро.


Mercedes-Maybach S600 Pullman - 595 000 евро

Първият Mercedes-Benz 600 да може да се похвали с интересен списък от собственици като Джон Ленън и Хю Хефнър от една страна и Садам Хюсеин и Мао Цзедун от друга, но по всичко останало Größer отстъпва на наследника си. Съвременната лимузина, точно като колата от 60-те, също се предлага в издължена конфигурация Pullman. Когато стандартните 5,5 метра дължина на S600 не са достатъчни, удължената версия идва на помощ с още един допълнителен метър или 1053 мм, ако трябва да сме точни. Към огромното пространство добавяме и купища луксозни играчки, които превръщат автомобилът за почти 600 хил. евро в изключително желан.

Rolls-Royce Phantom Extended Wheelbase - 486 710 евро



Отново на вълна лукс следва дългата версия на Phantom. Макар и да е с около 40 см по-къса от S600 Pullman, британската кола не е никак лош избор за милиардерите. Ако стандартния Rolls-Royce им се струва тесничък, на цената на цяла чисто нова S-класа те могат да получат Extended Wheelbase  варианта, сиреч такъв с удължена колесна база, която превръща Phantom в идеалната машина за придвижване от и до частния им самолет на път към свръхважни бизнес срещи.

Rolls-Royce Phantom Drophead Coupe - 459 697 евро 


Още един Rolls-Royce, още една космическа цена. Phantom Drophead Coupe  е най-скъпият начин да се насладите на четири седалки и открито небе. За разлика от Phantom-а с твърд покрив, Drophead може да се възприеме и като отклонение от стила на британския стожер на лукса. Колата е насочена основно към нови клиенти на компанията, най-вече млади такива. В случай, че на енергичните богаташи им писне вятъра да им разваля прическата и да им надува ушите, вдигането на гюрука осигурява изключително добра изолация от външния свят. В Германия нов Phanton Drophead може да бъде намерен на още по-примамлива цена от 442 204 евро. Налазвайте! 


Lamborghini Aventador LP 750-4 SV Roadster - 389 356 евро


За шестото място оставяме кожата и дървото и се връщаме към купищата карбон и крещящи хиперколи. И то какви! Lamborghini може и да имат богато резюме от екстремни машини като Sesto Elemento и Centenario, но емблемата Superveloce остава една от най-желаните още откакто се закичва на Miura SV в началото на 70-те. Aventador LP 750-4 SV Roadster несъмнено е една от най-красивите машини. Ще бъдат направени само 500 такива и въпреки огромната цена е напълно ясно, че всички ще се разпродадат за отрицателно време.

Ferrari F12tdf - 379 000 евро 


F12tdf е не само препратка към легендарното 250GT Berlinetta Tour de France от 50-те години на миналия век, а и съвременно технологично упражнение върху вече светкавичното бързата F12 Berlinetta. Измененията не са само повърхностни. В Маранело са се потрудили сериозно. 12-цилиндровият двигател е напомпан до 769 к.с., а аеродинамичните промени означават, че при 200 км/ч въздухът притиска F12tdf почти двойно по-силно към асфалта в сравнение с нормалната Berlinetta. Играта на "по-по-най" е отразена и в цената. Допълнението "tdf" добавя 110 хил. евро към нея.


Rolls-Royce Dawn - 330 000 евро


Като най-новата кола, носеща красиво изваяния Дух на екстаза на предницата си, Dawn представлява смесица между Wraith и втората серия Ghost. За да докажат, че се различава от Wraith, британците са сложили 80% уникални за модела панели. Двигателят обаче е същият V12 с обем 6,6 литра. Макар и да е по-мощен от Phantom Drophead Coupe, Dawn не приоритизира спортното поведение. Елегантната машина е направена по-скоро за позиране, отколкото нещо друго.

Spyker C8 Preliator - 324 900 евро

Холандският производител Spyker изчезна от радарите точно толкова бързо, колкото първоначално се появи. Сега бутиковата марка от земята на лалетата се завръща от фалит както феникс се ражда от пепелта. Това завръщане ще стане със Spyker C8 Preliator, от който ще бъдат направени само 50 бройки. Цената от 325 хил. евро предполага и завидни характеристики, но за разочарование и недоумения на мнозина C8 Preliator се задвижва не от нещо екзотично, а 4,2 литров V8 на Audi със скромните за подобен ценови клас 525 коня. 


Bentley Mulsanne Speed - 323 918 евро


Малко е комично, но притежаваните от Volkswagen Bentley затапват Roll-Royce, чиито юзди се държат от BMW, като се обявяват за носителите на най-високо ниво британски лукс. И ако е спорно коя от двете марки води в надпреварата за по-шикозни интериори и съответно по-дебели портфейли, сигурното е, че Mulsanne Speed е най-доброто, което Bentley може да предложи. Ако оставим всичко друго настрана, има един обективен показател, по който лимузината надминава всичко друго - аудиосистемата. Продукт на труда на Naim for Bentley, тя включва 20 колони и усилвател с 2200 вата и превръща Mulsanne Speed в най-шумната дискотека на четири колела. 


Няма коментари към тази новина !

 
Още от : Новини
Всички текстове и изображения публикувани в Auto.OFFNews.bg са собственост на "Офф Медия" АД и са под закрила на "Закона за авторското право и сродните им права". Използването и публикуването на част или цялото съдържание на сайта без разрешение на "Офф Медия" АД е забранено.