25 април 2024
Категории
  •  Автомобили
  •  Мотоциклети
  •  Лекотоварни
  •  Тежкотоварни
  •  Хоби
  •  Иновации
  •  Ретро
  •  Лица
  •  Премиери и изложения
  •  Тунинг и прототипи
  •  Хора и пътища

5 брутални състезателни коли, които започнаха живота си като серийни

GT3 класа на Международната автомобилна федерация FIA е изключително интересен по една основна причина - колите са реални, можеш да си ги купиш и да ги караш по улиците. Това са истински коли, модифицирани за състезателни цели, което най-общо включва олекотяване, обезопасяване и усилване на различни компоненти на машината. Всички те са оборудвани с рестриктор на постъпващия в двигателя въздух, а мощността е ограничена до около 500 к.с. Теглото пък е около 1270 кг, което прави битката на пистата равностойна и атрактивна. GT3 колите са сравнително лесни за конструиране и именно затова много производители разчитат на тези машини за своята реклама. Всъщност, повече от дузина компании произвеждат такива автомобили и се състезават с тях в най-различни шампионати в международен план - от Bathurst в Австралия до Pirelli World Challenge в Америка. Европейските дори няма да ги споменаваме.

Представяме ви пет от най-впечатляващите състезателни машини, които започнаха живота си като улични автомобили.

Audi R8 LMS

Правилата на GT3 класа забраняват двойното задвижване на колелата, което принуди Audi да направи нещо, което феновете винаги са искали - по-зло и по-първично Audi R8 със задно предаване. Перфектното разпределение на теглото на серийния автомобил тук е 46/54 в полза на задния мост, което приближава характера на колата до този на състезателните Porsche-та. Останалото е горе-долу непроменено спрямо стандартата версия. Шасито на R8 LMS е изградено от същата комбинация от алуминий и карбон, а 5.2-литровият V10 двигател е претърпял само дребни модификации. Въпреки това, германците признават, че ръчно избират всеки двигател от поточната линия според показателите му на дино стенда.

Cadillac ATS-V.R

Cadillac ATS e най-евтиният автомобил, който участва в GT3 състезания, но от друга страна инжерените са отделили най-много време, за да пригодят автомобила за използване на пистата. В това число влизат 146 метра тръба, с която е усилено и обезопасено купето. Самото модифициране на серийния 3.6-литров туин-турбо V6 двигател пък отнема 5 пълни работни дни.

Lexus RC F GT3

Изглежда като нещо, което би изпреварило всичко по пътя си, но в предстартовите тестовете колата всъщност се справи трагично. След като даде 10 секунди по-бавно от очакваното време на “Нюрбургринг”, автомобилът остана в плановете на Lexus, но дебютът му бе отложен за края на 2016 г. Едва ли проблемът на колата е в нейната мощност, тъй като дори в стандартен вид под капака е монтиран 5.0-литров V8 двигател с 467 к.с.

Bentley Continental GT3

Дори с по-лекия 4.0-литров V8 двигател (вместо с 6.0-литровия W12), Bentley Continental е имал нужда от доста сериозно олекотяване, за да отговори на изискванията на GT3 класа. За да намалят теглото от стандартните 2290 кг до състезателните 1300 кг, инженерите на компанията е трябвало да орежат теглото на Chevrolet Spark от колата. “Първо се разделихме със седалките с функция за масаж,” коментира шеговито заводският пилот на Bentley Гай Смит.

Nissan GT-R Nismo GT3

GT-R се нуждаеше от време, за да влезе в ритъм и да постигне конкурентно темпо на пистата. Неговият 3.8-литров туин-турбо V6 е техническо съвършенство, но колата е тежка и висока, което е проблем. Проблем е и наличието на задвижване на четирите колела, което също е трябвало да отпадне от уравнението, усложнявайки допълнително работата на инженерите.


Няма коментари към тази новина !

 
Още от : Новини
Всички текстове и изображения публикувани в Auto.OFFNews.bg са собственост на "Офф Медия" АД и са под закрила на "Закона за авторското право и сродните им права". Използването и публикуването на част или цялото съдържание на сайта без разрешение на "Офф Медия" АД е забранено.