25 май 2020
Категории
  •  Автомобили
  •  Мотоциклети
  •  Лекотоварни
  •  Тежкотоварни
  •  Хоби
  •  Иновации
  •  Ретро
  •  Лица
  •  Премиери и изложения
  •  Тунинг и прототипи
  •  Хора и пътища
FACEBOOK

6 причини да харесваме или мразим новата Tesla Model 3

Това, което Tesla започна с Model S, компанията завърши с новия Model 3. Илон Мъск наистина преначерта иновативния пазар. Можете да кажете, че това не е така, че коли на електричество имаше и преди Model S и това е истина. Факт е обаче, че именно бързият садан постави батериите на преден план. Иначе казано, Model S направи електричеството готино. S-ката положи пътя за бурното развитие на ел. колите, а новият Model 3 кара по него.

Видяхме представянето на бюджетната Tesla преди броени дни и е важно да се подчертае, че показаната кола е само прототип в начална фаза на разработка. На новобранеца му предстоят много промени, които най-вероятно ще бъдат показани към края на 2017 г. за модел 2018 г.  Преди да се присъедините към тълпата от поръчващи обаче трябва да знаете, че Model 3, точно като задвижващите го батерии, има своите плюсове и минуси. 

Чакане, чакане, чакане...
Само за 3 дни Tesla получиха 276 000 предварителни заявки за Model 3! Това означава, че почти 300 000 човека са се подписали над чертата и са хвърлили по 1000 долара на Мъск. За да разберете колко точно е това, трябва да имате предвид, че за миналата година фирмата изкара само 50 000 коли. Следващата цел е 90 000 на година. С други думи този път милиардерът е лапнал голям залък и е под въпрос дали ще го преглътне. Макар и да не използва същите думи, на 1 април Мъск призна, че малко е оплескал нещата и ще трябва да премисли начина на производство. Едно от решенията е отваряне на завод в Европа, с който Tesla да започне да бълва по 1/2 милион електрички на година. Докато това не се случи предстои голямото чакане.

Къде е таблото?
Ясно е, че Tesla са хай-тек и искат да го покажат по всякакъв начин. Непонятно е защо са избрали да демонстрират технологичното си превъзходство като залепят 15-инчов тъчскрийн дисплей до шофьора. На фона на екраните от Model S и дори на Model X, този изглежда просто нелепо. Илон Мъск забеляза, че не всички се прехласват по устройството и обеща няколко неща: а) системи  за управление, б) система, напомняща на космически кораб и в)всичко да придобие смисъл при втората част от представянето на колата. Дано да е така. Засега Model 3 изглежда все едно някой си е забравил телевизора вътре.

Багажникът 
В графа "багажник" Model 3 изостава много, ама много сериозно от по-големите си и скъпи събратя. Проблемът не е в това, че бюджетният седан няма да достатъчно обемен багажник, а че отворът за него е твърде малък. За разлика от Model S или Model X, където достъпът е максимално улеснен, при 3-ката нещата стоя по различен начин. Както може би се досещате, неудобството не е причинено от некадърност или недоглеждане. От една страна ограничава панорамният стъклен покрив, а от друга - желанието на инженерите да има достатъчно място за пътниците на задните седалки. Мъск все пак настоява, че Model 3 може да побере колело.

Достъпната цена
Chervrolet Bolt, модел 2017 г., струва в Щатите 37 500 долара. Освен, че изглежда в пъти по-добре, Model 3 струва 35 000 долара. Два бона и половина по-малко и получавате наистина интересна машина. Разбира се, на пазара има и по-евтини опции като електрическата Kia Soul или Mitsubishi i-MIEV, но нека не забравяме, че за автоиндустрията Teslа е това, което Apple представлява сред конкуренцията в електрониката. 

Предостатъчен пробег с едно зареждане
В базова конфигурация с един електромотор и задно задвижване Tesla Model 3 ще минава около 350 километра преди да ви се наложи да търсите контакт (вариантът с два двигателя и следователно задвижване на четирите колела ще е около 5000 долара по-скъп). И въпреки че засега не се споменава нищо за допълнителни батерии, можем да се обзаложим, че такива ще бъдат предлагани и ще осигуряват близо 500 километра между презарежданията. Мрежата от зарядни на Tesla напълно ще елиминира притесненията на собствениците, че ще завършат в аварийната лента без грам електричество. 

Всички други са на светлинни години зад Tesla
Kia Soul EV, която вече споменахме като по-евтина алтернатива на Model 3, минава 150 километра без презареждане. Доста по-скъпото BMW i3 също издъхва много преди Tesla. Дори с допълнителния двигател с вътрешно горене, баварецът минава не повече от 241 километра. Това е истината -на технологично ниво, поне засега, няма кой да се конкурира с американците. За добро или зло и големите имена като Volkswagen и  PSA Peugeot Citroen забелязват това и се впускат в надпреварата.  И всичко това е заслуга на Tesla.





Рейтинг :
07.04 2016 в 12:33 1
+ 5
- 1
30000 е след гранта. Иначе е 35 000. В България, където няма грантове това са 70 000 лева за топ класа Голф сегмента. Кога ли и тук ще имаме такива грантове. Не че 55-60 е малко, но като се приспадне бензинът става прилично. Смятам, че след 5 години сега купените нови бензинови и дизелови коли на Запад, за голяма част от хората ще са последни, след което ще минат на електрически. За България може би ще отнеме 2 x 5 години.
 
Още от : Новини
Всички текстове и изображения публикувани в Auto.OFFNews.bg са собственост на "Офф Медия" АД и са под закрила на "Закона за авторското право и сродните им права". Използването и публикуването на част или цялото съдържание на сайта без разрешение на "Офф Медия" АД е забранено.