24 април 2025
Категории
  •  Автомобили
  •  Мотоциклети
  •  Лекотоварни
  •  Тежкотоварни
  •  Хоби
  •  Иновации
  •  Ретро
  •  Лица
  •  Премиери и изложения
  •  Тунинг и прототипи
  •  Хора и пътища

Alfa Romeo Junior вече и с 4x4 задвижване

Ibrida Q4 технологията разчита на два електромотора

Alfa Romeo Junior Ibrida Q4 е готов да дебютира на европейския пазар с еволюцията на Q4 технологията, която вече е налична в цялата гама на марката. С това се финализира лансирането на модела Junior, който в момента се предлага в 38 държави. Само няколко месеца след премиерата си, той е събрал над 27 000 поръчки в световен мащаб, като значителна част – 19% – са за напълно електрическата версия. Очаква се тези впечатляващи резултати да се увеличат с представянето на новия Ibrida Q4 – версията със задвижване на всички колела и автоматизирано управление на задния задвижващ мост.

По отношение на ефективността, новият модел е еталон в своята категория - тъй като няма физическа връзка между двата моста, увеличението на теглото е изключително малко, а оттам и разходът на гориво и емисиите на CO₂ също остават ниски – под 120 г. Освен това, Junior Ibrida Q4 дебютира с независимо задно окачване MultiLink върху тази платформа, за да осигури комфорт и удоволствие от шофирането в ежедневието. Сцеплението е гарантирано при всякакви условия - сняг, кал или черни пътища.

С представянето на новата Q4 технология гамата Junior се разширява, превръщайки се в най-пълната в сегмента и давайки възможност на клиентите да избират свободно между изцяло електрически двигатели или хибридни системи, както и между различни версии: Junior Elettrica – за динамика и спортен дух в ежедневието; Junior Veloce – за тези, които търсят екстремна спортна производителност; Junior Ibrida Q4 – за максимално сцепление и безопасност при всякакви условия, особено при ниско ниво на сцепление, без компромиси с теглото и ефективността.

Junior Ibrida Q4 комбинира 1.2-литров турбо двигател с мощност 136 к.с. и два електрически мотора по 21 кВт. Конфигурацията включва електрически мотор на предния мост, интегриран в шестстепенната автоматична трансмисия с двоен съединител, и втори мотор, разположен на задния мост, осигуряващ сцепление без физическа връзка между двата моста. Тази подредба гарантира оптимално разпределение на въртящия момент, осигурявайки отлично сцепление. Задният мотор е оборудван с трансмисия, която увеличава въртящия момент на задните колела, гарантирайки максимално сцепление и стабилност.

Селекторът Alfa Romeo DNA позволява на водача да адаптира поведението на автомобила спрямо различните условия на шофиране. Режимът „Dynamic“ осигурява спортно усещане с максимална мощност, докато „Natural“ е идеален за ежедневна употреба. „Q4“ режимът е предназначен за условия с ниско сцепление, а „Advanced Efficiency“ оптимизира разхода на гориво и осигурява плавно пътуване, с максимална енергийна ефективност.

За първи път в тази платформа дебютира MultiLink независимото задно окачване, проектирано да осигури максимален комфорт при ежедневно шофиране и да подобри сцеплението във всички пътни условия. Освен това, пружините, амортисьорите и стабилизиращите щанги са специално разработени за тази конфигурация. Тази система на окачване увеличава способността на автомобила да абсорбира неравностите по пътя. Системата Q4 се активира автоматично в зависимост от сцеплението и наклона на пътя, като осигурява задвижване на всички колела чрез технологията Power Looping. Това позволява на автомобила да поддържа Q4 сцепление дори при ниско ниво на батерията.


Няма коментари към тази новина !

 
Още от : Новини
Всички текстове и изображения публикувани в Auto.OFFNews.bg са собственост на "Офф Медия" АД и са под закрила на "Закона за авторското право и сродните им права". Използването и публикуването на част или цялото съдържание на сайта без разрешение на "Офф Медия" АД е забранено.