Alfa Romeo Junior вече и с 4x4 задвижване
Ibrida Q4 технологията разчита на два електромотора

Alfa Romeo Junior Ibrida Q4 е готов да дебютира на европейския пазар с еволюцията на Q4 технологията, която вече е налична в цялата гама на марката. С това се финализира лансирането на модела Junior, който в момента се предлага в 38 държави. Само няколко месеца след премиерата си, той е събрал над 27 000 поръчки в световен мащаб, като значителна част – 19% – са за напълно електрическата версия. Очаква се тези впечатляващи резултати да се увеличат с представянето на новия Ibrida Q4 – версията със задвижване на всички колела и автоматизирано управление на задния задвижващ мост.
По отношение на ефективността, новият модел е еталон в своята категория - тъй като няма физическа връзка между двата моста, увеличението на теглото е изключително малко, а оттам и разходът на гориво и емисиите на CO₂ също остават ниски – под 120 г. Освен това, Junior Ibrida Q4 дебютира с независимо задно окачване MultiLink върху тази платформа, за да осигури комфорт и удоволствие от шофирането в ежедневието. Сцеплението е гарантирано при всякакви условия - сняг, кал или черни пътища.
С представянето на новата Q4 технология гамата Junior се разширява, превръщайки се в най-пълната в сегмента и давайки възможност на клиентите да избират свободно между изцяло електрически двигатели или хибридни системи, както и между различни версии: Junior Elettrica – за динамика и спортен дух в ежедневието; Junior Veloce – за тези, които търсят екстремна спортна производителност; Junior Ibrida Q4 – за максимално сцепление и безопасност при всякакви условия, особено при ниско ниво на сцепление, без компромиси с теглото и ефективността.
Junior Ibrida Q4 комбинира 1.2-литров турбо двигател с мощност 136 к.с. и два електрически мотора по 21 кВт. Конфигурацията включва електрически мотор на предния мост, интегриран в шестстепенната автоматична трансмисия с двоен съединител, и втори мотор, разположен на задния мост, осигуряващ сцепление без физическа връзка между двата моста. Тази подредба гарантира оптимално разпределение на въртящия момент, осигурявайки отлично сцепление. Задният мотор е оборудван с трансмисия, която увеличава въртящия момент на задните колела, гарантирайки максимално сцепление и стабилност.
Селекторът Alfa Romeo DNA позволява на водача да адаптира поведението на автомобила спрямо различните условия на шофиране. Режимът „Dynamic“ осигурява спортно усещане с максимална мощност, докато „Natural“ е идеален за ежедневна употреба. „Q4“ режимът е предназначен за условия с ниско сцепление, а „Advanced Efficiency“ оптимизира разхода на гориво и осигурява плавно пътуване, с максимална енергийна ефективност.
За първи път в тази платформа дебютира MultiLink независимото задно окачване, проектирано да осигури максимален комфорт при ежедневно шофиране и да подобри сцеплението във всички пътни условия. Освен това, пружините, амортисьорите и стабилизиращите щанги са специално разработени за тази конфигурация. Тази система на окачване увеличава способността на автомобила да абсорбира неравностите по пътя. Системата Q4 се активира автоматично в зависимост от сцеплението и наклона на пътя, като осигурява задвижване на всички колела чрез технологията Power Looping. Това позволява на автомобила да поддържа Q4 сцепление дори при ниско ниво на батерията.













